Foto: Press
JOŠ PROŠLOG ljeta Apple je obznanio da namjerava otkupiti popularni "Carpool Karaoke" Jamesa Cordena, izuzetno gledan segment njegovog showa The Late Late Show with James Corden u kojem se voditelj i popularni pjevači vozikaju gradom i pjevaju omiljene pjesme.
Show će biti pretvoren u seriju od 16 nastavaka i bit će ekskluzivno dostupan pretplatnicima Apple Musica, inače popularnog Appleovog streaming servisa.
Appleovi apetiti rastu
Vijest o Cordenovom showu pojavila se u slično vrijeme kad i objava o prvom Appleovom reality showu "Planet of the Apps" u kojoj pratimo tvorce aplikacija koji pokušavaju stvoriti neki novi Facebook ili Pokemon Go. Show će voditi poznati reper, producent i zaljubljenik u tehnologiju, Will.i.am.
Mnogi su mediji u to vrijeme ovu vijest doživjeli tek kao pokušaj da se obogati ponuda Apple Musica čija su konkurencija u to vrijeme bili slični streaming servisi poput Spotifyja. Međutim, Wall Street Journal piše da su Appleovi apetiti daleko veći te da uskoro planiraju proširiti svoju ponudu i ponuditi originalan sadržaj.
Do kraja godine pretplatnici koji uslugu mjesečno plaćaju 10 dolara, do kraja godine mogli bi imati i prve serije. To bi im dalo određenu prednost u utrci s dvostruko jačom konkurencijom, Spotifyjem (Apple ima 20 milijuna pretplatnika, a Spotify 40), ali i omogućilo im da uđu u igru s velikim igračima poput Netflixa i Amazona.
Objava rata?
Trenutno traju razgovori s provjerenim producentskim imenima s ciljem da stvore niz serija, a moguće i filmova koji bi se nalazili ekskluzivno u njihovoj ponudi. I dok je s jedne strane vrlo vjerojatno da će ovaj pokušaj da se nametnu kao ravnopravna konkurencija izuzetno moćnim igračima potrajati, ne smijemo zaboraviti da se radi o jednoj od najmoćnijih kompanija na svijetu pa mnogi stručnjaci smatraju da bi Netflix i Amazon ovu "objavu rata" trebali shvatiti ozbiljno.
Na kraju krajeva, ako netko može, Apple može.
Appleovo širenje na nove terene u prvom će redu pomoći kompaniji da stvori jasniju razliku između Apple Musica i Spotifyja jer, gledajući njihove kataloge, teško je pronaći veće razlike osim ponekog ekskluzivnog albuma.
Postoji li prava prijetnja ili samo senzacionalistički naslovi?
S druge strane, postoje i oni koji ne vjeruju da će Apple uspjeti nametnuti se kao ozbiljan igrač na ovom tržištu. U prvom redu zato što nemaju ozbiljnu namjeru stvoriti novu snažnu streaming platformu već samo učiniti postojeću kvalitetnijom. Drugim riječima, Apple Music, barem u ovoj fazi i s ovakvim ambicijama, neće postati "ubojica Netflixa". Tim više jer je Netflix zahvaljujući vrhunskom sadržaju preživio i Amazon koji je po svim parametrima bio daleko ozbiljnija prijetnja.
U obzir valja uzeti i to da Apple izuzetno plaho ulazi na krvoločno tržište. Kakav god bio njihov sadržaj, pred njima je dalek put, a Netflix iz dana u dan dolazi sa sve kvalitetnijim sadržajem u koji ulažu naoko neograničenu količinu novca.
Prije šest godina Amazon je ambiciozno ušao u igru dodatno ohrabren ambicijom Jeffa Bezosa koji nikada nije strahovao od toga da posluje i s gubitkom kako bi preuzeo dio tržišta. Apple tako ne posluje.
I za kraj, tu je 90 milijuna pretplatnika Netflixa što je brojka o kojoj Apple još uvijek ne može ni sanjati. Posebno ako u obzir uzmemo da kvalitetan originalan sadržaj još uvijek ne postoji, ali i činjenica da je Apple u prvom redu proizvođač hardvera.
Ukratko, bit će zanimljivo gledati kako će se Apple Music razvijati u narednim godinama, ali Netflix i Amazon u ovom trenutku nemaju opravdan razlog strahovati od novog igrača.