Pet filmskih klasika iz 70-ih koje morate pogledati barem jednom

Screenshot: Youtube

Sedamdesete godine prošlog stoljeća bile su prekretnica za svjetsku kinematografiju. Nakon zlatnog doba Hollywooda, stiglo je novo razdoblje koje je donijelo hrabrije teme, veću kreativnu slobodu i potpuno promijenilo način na koji publika doživljava film. Ostvarenja poput Bonnie i Clyde i Goli u sedlu otvorila su vrata novom valu autora i stvorila temelje za eru poznatu kao Novi Hollywood.

Ovo razdoblje rodilo je brojne klasike koji i danas imaju snažan utjecaj. Portal Collider izdvojio je pet filmova koji se smatraju nezaobilaznima za svakog ljubitelja sedme umjetnosti.

Kum (1972.) i Kum II (1974.)

Epska saga Francisa Forda Coppole temelji se na romanu Marija Puza i donosi priču o obitelji Corleone. Don Vito (Marlon Brando) priprema sina Michaela (Al Pacino) da naslijedi obiteljsko carstvo, a nastavak prikazuje Michaelov pad u bezdušnost dok u potpunosti preuzima moć. Paralelno se otkriva i priča o mladom Vitu (Robert De Niro) i njegovom usponu u New Yorku dvadesetih godina.

Iako se radi o dva filma, najbolje ih je doživjeti kao jedinstvenu cjelinu. Svako gledanje otkriva nove detalje, a Kum i dalje ostaje neusporediv vrhunac gangsterskog žanra i alegorija o američkom snu.

Egzorcist (1973.)

Redatelj William Friedkin stvorio je film koji je potresao Hollywood. Priča o djevojčici Regan (Linda Blair) koju opsjeda demon i o pokušaju svećenika da je spase postala je globalni fenomen. Publika je reagirala burno - izvještaji govore da su ljudi u kinima padali u nesvijest i povraćali od straha.

Egzorcist je zaradio više od 400 milijuna dolara i osvojio deset nominacija za Oscara, čime je hororu dao ozbiljnost koju do tada nije imao. I danas ga se smatra jednim od najstrašnijih filmova ikada snimljenih.

Kineska četvrt (1974.)

Roman Polanski režirao je jedan od najvećih neo-noirova u povijesti. Jack Nicholson tumači privatnog detektiva J.J. Gittesa koji, istražujući bračnu aferu, ulazi u zamršenu mrežu korupcije i laži povezanu s moćnom obitelji Mulwray.

Film je mračan, zavodljiv i nemilosrdan, a ujedno savršeno odražava duh 70-ih, obilježen nepovjerenjem u institucije nakon Watergatea. Ni nakon pola stoljeća Kineska četvrt nije izgubila na snazi i i dalje se smatra remek-djelom.

Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975.)

Psihološka drama belgijske redateljice Chantal Akerman donosi tri dana iz života udovice Jeanne (Delphine Seyrig). Njezin dan ispunjen kućanskim poslovima i brigom o sinu prikazan je sporim, preciznim ritmom, uz povremene scene u kojima pruža seksualne usluge.

Film je jedinstven prikaz monotonije, skrivenih tenzija i raspada osobnosti. Upravo ta jednostavnost i tišina učinile su ga jednim od najvažnijih ostvarenja u povijesti filma. Nije slučajno da je desetljećima kasnije proglašen najboljim filmom svih vremena na prestižnoj listi Sight & Sound.

Nashville (1975.)

Robert Altman stvorio je film koji je savršeno uhvatio duh Amerike 70-ih. Kroz više od dvadeset likova s country i gospel scene u Nashvilleu, gradi priču o slavi, politici, ambiciji i iluziji američkog sna.

Film je istodobno kaotičan i precizno režiran, duhovit i ciničan, ali i topao. Nashville ostaje savršen primjer Altmanova stila i film koji je i pola stoljeća kasnije jednako relevantan i svjež.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.