Volvo je bio preoptimističan, ipak će zadržati benzince još dugo

Foto: Volvo

POČETKOM ovog desetljeća, Volvo je bio jedan od predvodnika u najavi potpunog prelaska na električna vozila, obećavši da će do 2030. godine iz svoje ponude izbaciti motore s unutarnjim izgaranjem. Međutim, kao i mnogi drugi proizvođači, švedski brend u vlasništvu Geelyja morao je ublažiti svoje ambiciozne planove suočen s realnošću tržišta.

Prodajni rezultati ne idu u prilog brzoj tranziciji - do rujna ove godine, prodaja električnih automobila pala je za 21 posto u usporedbi s istim razdobljem 2024.

Stvarnost tržišta diktira tempo

Pad potražnje nije ograničen samo na potpuno električne modele. Plug-in hibridi također su zabilježili blagi pad prodaje od jedan posto na godišnjoj razini. Zajedno, elektrificirana vozila (PHEV i EV) činila su 44,2 posto ukupne prodaje, što je daleko od cilja potpune elektrifikacije. Unatoč tome, izvršni direktor Hakan Samuelsson još je prošlog mjeseca predvidio da će "industrija biti električna za otprilike 10 godina".

Druga generacija hibrida je ključna

Ipak, čini se da će benzinci ostati dio Volvove ponude još neko vrijeme. U razgovoru za Automotive News Europe, Samuelsson je priznao da će benzinski motori vjerojatno biti prisutni barem do kraja sljedećeg desetljeća. "Potrebna nam je druga generacija plug-in hibrida koja će nas služiti do kraja 2030-ih. Ne možemo diktirati kraj motora s unutarnjim izgaranjem", izjavio je.

Novi modeli kao prijelazna faza

Volvo se sada kladi na plug-in hibride kao prijelaznu tehnologiju, a planira i prodaju obnovljenog modela XC70 izvan Kine. Dolazak u Europu je potvrđen, no Samuelsson napominje da se to vjerojatno neće dogoditi prije 2027. godine zbog vremena potrebnog za prilagodbu različitim propisima o emisijama i sigurnosti.

Novi XC70 imat će bateriju kapaciteta 39,6 kWh, što bi mu prema kineskom CLTC ciklusu trebalo osigurati električni doseg od 180 kilometara, iako će ta brojka prema realnijim WLTP ili EPA standardima zasigurno biti niža. Potvrđena je i zamjena za model XC90, koji nakon deset godina na tržištu pokazuje znakove starenja. Njegov nasljednik ne očekuje se prije 2028. godine.

EREV kao budućnost hibrida

Nasljednik XC90 bit će dostupan kao električno vozilo s produženim dosegom (EREV), s oko 160 kilometara čisto električnog dosega. Za razliku od klasičnog plug-in hibrida, kod EREV tehnologije motor s unutarnjim izgaranjem služi isključivo kao generator za punjenje baterije, a ne za izravni pogon kotača.

Samuelsson ovu tehnologiju naziva "drugom generacijom hibrida" ili "više električnim automobilom s rezervnim motorom", ističući da rješava problem tjeskobe zbog dosega bez potrebe za ugradnjom masivne i teške baterije. Iako je Volvo prošle godine prestao proizvoditi dizelske motore, čini se da benzinski motori, bilo u PHEV ili EREV izvedbi, imaju osiguranu budućnost u njihovim modelima još barem 15 godina.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.