NAPREDAK tehnologije, ali i sve stroži zakoni polučili su rezultat.
Tako barem pokazuje najnovija studija s Harvarda prema kojoj je broj smrtnih slučajeva uzrokovanih štetnim ispušnim plinovima u jednom desetljeću pao za gotovo trećinu. U časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America nedavno je objavljen rad pod naslovom Zdravstvene prednosti smanjenja emisija iz cestovnog prijevoza u Sjedinjenim Državama od 2008. do 2017. te je u njemu iznesen podatak kako je broj smrtnih slučajeva pao s 27.700 u 2008. godini na 19.800 u 2017. godini.
Studija također razmatra što bi bilo da je zadržana tadašnja tehnologija, odnosno da su automobili zadržali istu emisiju. Uslijed porasta broja vozila broj smrti povezanih s ispušnim plinovima bio bi 2.4 puta veći. Prevedeno, smog bi 2017. godine odnio 47.520 života.
Studija također donosi i ekonomsku stranu priče. Naime, poboljšani zdravstveni uvjeti i sačuvani životi su SAD-u donijeli 270 milijardi dolara ekonomske koristi. Ali s Harvarda poručuju kako se moglo učiniti puno više.
Međutim, za dalji napredak potrebne su još radikalnije mjere. “Unatoč značajnom napretku u smanjenju emisija, postoji suprotan učinak stanovništva i većih vozila. Stoga će biti teško postići daljnji napredak ako ne donesemo strože politike”, upozorava Ernani Choma, istraživač zdravlja okoliša na Harvardu i glavni autor studije, navodi Associated Press.
Oni smatraju da je ovako postignuta zdravstvena dobrobit, ali za opći utjecaj na klimatske promjene potrebne su daleko radikalnije promjene u autoindustriji.