Prije šezdeset godina, 1965. godine, Opel je predstavio drugu generaciju svog kompaktnog modela, Kadett B, koji je postao povijesni prodajni rekorder za tvrtku. Ovaj model bio je značajan iskorak u odnosu na prethodnika, Kadett A, koji je lansiran 1962. godine.
Kadett B je bio veći u svim dimenzijama: 5% duži, 7% širi i 9% teži od Kadetta A, što je omogućilo prostraniji interijer i veću udobnost. Raznolika ponuda karoserijskih izvedbi, uključujući limuzinu s dvoja ili četvora vrata, karavan te kupe, bila je ključna za njegovu popularnost. Posebno se isticao karavan, dostupan s dvoja i četvora vrata, koji je nudio elegantan dizajn i praktičnost bez prave konkurencije u Europi.
Sportske verzije, poput Rallye Kadetta, privukle su pažnju entuzijasta svojim performansama i dizajnom. Rallye Kadett, s prepoznatljivim crnim prugama na poklopcu motora i bočnim stranama, bio je hit na cestama i trkaćim stazama. Opremljen 1.9-litrenim motorom preuzetim iz većeg modela Rekord, razvijao je 90 KS, što je uz masu od 890 kg omogućavalo impresivne performanse.
Tijekom osmogodišnje proizvodnje, Kadett B je postigao izvanredan uspjeh s ukupno proizvedenih 2.6 milijuna primjeraka, čime je postao jedan od najuspješnijih Opelovih modela tog vremena. Njegova popularnost nije bila ograničena samo na Njemačku; više od 50% proizvodnje bilo je namijenjeno izvozu u preko 120 zemalja širom svijeta.
Kadett B je također poslužio kao osnova za razvoj drugih modela, poput Opel GT-a, koji je predstavljen 1968. godine. Ovaj sportski automobil koristio je komponente Kadetta B, što je dodatno svjedočilo o kvaliteti i svestranosti platforme.
Danas, šezdeset godina kasnije, Kadett B ostaje simbol Opelove inovativnosti i uspjeha u kompaktnoj klasi, podsjećajući nas na vrijeme kada je postavio nove standarde u automobilskom svijetu.
Nakon predstavljanja Opel Kadetta B 1965. godine, Opel je nastavio razvijati svoju kompaktnu liniju vozila kroz nekoliko generacija, prilagođavajući se tehnološkim inovacijama i promjenama na tržištu. Evolucija ovog modela obuhvaća prijelaz s Kadetta na Astru, s brojnim poboljšanjima u dizajnu, performansama i tehnologiji.
Opel Kadett C (1973. – 1979.)
Treća generacija, Kadett C, uvedena je 1973. godine. Ovaj model zadržao je klasičan stražnji pogon i bio je dostupan u različitim karoserijskim izvedbama, uključujući limuzinu, karavan i kupe. Kadett C postao je globalni automobil, proizvodio se i prodavao pod različitim imenima širom svijeta, poput Chevrolet Chevette u Brazilu i Holden Gemini u Australiji.
Opel Kadett D (1979. – 1984.)
Četvrta generacija, Kadett D, predstavljena je 1979. godine i označila je značajnu prekretnicu prelaskom na prednji pogon. Unatoč kraćoj ukupnoj duljini u usporedbi s prethodnikom, pametnim dizajnom interijera ponudila je više prostora. Ovaj model također je predstavio hatchback karoseriju, koja je postala popularna među kupcima.
Opel Kadett E (1984. – 1991.)
Peta generacija, Kadett E, lansirana je 1984. godine i osvojila je titulu Europskog automobila godine 1985. Isticao se aerodinamičnim dizajnom s koeficijentom otpora zraka od samo 0.32. Bio je dostupan u različitim izvedbama, uključujući limuzinu, karavan, kupe i kabriolet. Kadett E postigao je značajan komercijalni uspjeh i bio je jedan od najprodavanijih automobila u Europi tijekom svoje proizvodnje.
Prijelaz na Opel Astru (1991. – danas)
Godine 1991., Opel je odlučio preimenovati svoju kompaktni liniju vozila iz "Kadett" u "Astra", usklađujući naziv s britanskom podružnicom Vauxhall. Prva generacija Astre, poznata kao Astra F, nastavila je uspjeh svog prethodnika, nudeći moderniji dizajn i poboljšane sigurnosne značajke.