PREDSTAVNICI vlasti se sve češće obraćaju tvrtkama sa samovozećim taksijima kako bi im ustupili snimke kamera.
Uz sve sile kamera policija je dobila dodatne oči na cestama gdje se koriste robotaksiji, odnosno usluga plaćenog prijevoza samovozećim vozilima. Ta vozila koja samostalno upravljaju cestom imaju niz kamera kojima nadziru okolinu te se u konačnici ponašaju kao dinamične nadzorne kamere.
Policija se sve češće obraća tim tvrtkama kako bi došla u posjed snimki koje mogu razriješiti brojne prijestupe, pa i najteže zločine. Tako je u veljači ove godine sud u San Franciscu donio presudu u slučaju ubojstva. Prije nego što je Clifford Stokes osuđen, policija je zatražila snimke od tvrtke Waymo, jer je tijekom istrage uočila kako se brojna Waymo vozila kreću nedaleko od mjesta zločina. Upravo su snimke s tih vozila pomogle u razrješavanju ubojstva vozača Ubera Ahmeda Yusufija.
Sada se postavlja pitanje u američkoj javnosti koliko je etično ovakvo dijeljenje snimki.
"Pažljivo pregledavamo svaki zahtjev kako bismo bili sigurni da je u skladu s primjenjivim zakonima i da ima važeći pravni proces", poručuju iz Waymoa. "Ako je zahtjev preširok (traži previše informacija), pokušavamo ga suziti, a u nekim slučajevima protivimo se pružanju bilo kakvih informacija." Pritom Waymo najčešće zamuti lica ljudi na snimkama, kao i registarske pločice vozila 'uhvaćenih' snimkom.
Sličnog stava je i Cruise: "Privatnost nam je izuzetno važna, zbog čega relevantne podatke otkrivamo samo kao odgovor na pravne procese ili hitne okolnosti, gdje možemo pomoći osobi koja je u neposrednoj opasnosti."
Matthew Guariglia, politički analitičar pri Electronic Frontier Foundationu, iznio je veliki problem koji ova praksa donosi: "Uz nedostatak zaštite privatnosti potrošača koji trenutno postoji u SAD-u, tvrtke mogu prikupiti onoliko informacija koliko je to ljudski moguće."