Vratiti ikonu u život jedna je stvar, no potpuno je osmisliti s ričućim V12 motorom nešto sasvim drugo. Iako je Toyota nedavno nagovijestila povratak Celice, vjerojatno s novim turbopunjenim četverocilindričnim motorom, neki obožavatelji i dalje su privrženiji originalu predstavljenom prije 55 godina i imaju puno luđe snove o preradama, piše Carscoops.
Koliko lude? Što kažete na ugradnju V12 motora u prostor gdje su nekoć bila samo četiri cilindra? Upravo to je učinila tuning kuća Attacking The Clock Racing.
Prva generacija Celice bila je Toyotin odgovor na Ford Mustang, prilagođena uvoznom tržištu manjim dimenzijama i motorom. Proizvodila se od 1970. do 1976. godine, prvo kao coupe, a kasnije i kao fastback. Pola stoljeća kasnije, nije rijetkost vidjeti ih modificirane spojlerima i proširenjima, no nikada nismo naišli na nešto poput ovog projekta iz Floride.
Shawn Bassett iz ATC-a otkriva da je prvotni plan bio ugraditi V10 motor iz Lexusa LFA, no kako ga je bilo nemoguće nabaviti, odlučio se za V12 iz luksuzne limuzine Toyota Century. Motor je potom dorađen kako bi razvijao 700 KS i vrtio se do čak 10.000 okretaja u minuti. Ispod poklopca motora viri 12 usisnih truba s nevjerojatno obrađenim zvonima, a cijeli je sustav povezan s modernim automatskim mjenjačem ZF8HP koji skriva jednu vrlo cool modifikaciju.
ZF8HP mjenjač ugrađuje se u desetke modernih automobila, od Toyote Supre do BMW-a M2, no nijedan od njih nema papučicu kvačila uz automatik. Ovaj ima. Bassett objašnjava da je moguće ručno kontrolirati pakete kvačila unutar ZF mjenjača, u ovom slučaju putem konvencionalne papučice. To omogućuje turiranje motora dok auto stoji ili izazivanje proklizavanja stražnjeg kraja (oversteer) pomoću "clutch-kicka", baš kao kod ručnog mjenjača. A kada niste raspoloženi za divljanje, možete ga voziti kao običan automatik.
Pažnja posvećena detaljima vidljiva je i na ostatku automobila, gdje se ističu komponente od obojenih karbonskih vlakana, vintage BBS E55 trkaće felge s centralnim zaključavanjem i stražnji ovjes s "pushrod" sustavom vidljivim kroz stražnju policu.
Vizualno, automobil je ukusna mješavina British Racing Green boje, bež kože, prilagođenih Speedhut mjerača i karbonskih školjkastih sjedala tvrtke Tillett Racing Seats. Sve to zajedno daje dozu klase onome što je mogao biti isključivo trkaći projekt. Ova Celica debitirala je na sajmu SEMA prošlog studenog, a smatrali smo da je previše dobra da joj ne posvetimo zasluženu pažnju.