Kia je upravo zabilježila svoju najbolju prvu polovicu godine u povijesti, a snažan prodajni zamah nastavio se i u srpnju. Južnokorejski proizvođač prošlog je mjeseca prodao 71.123 automobila, što predstavlja porast od 12 posto u usporedbi sa srpnjem 2024. godine, piše Motor1.
Do srpnja ove godine Kia je isporučila ukupno 487.634 vozila, što je za 37.000 više nego u istom razdoblju lani. Eric Watson, potpredsjednik prodajnih operacija za Kia America, izjavio je kako marka „stabilno napreduje prema svom najvišem godišnjem prodajnom rekordu i najvećem tržišnom udjelu svih vremena, potaknuta rekordnim rastom prodaje potrošačima.”
Sportage i dalje čvrsto drži poziciju najprodavanijeg modela marke s 14.392 isporučena primjerka u srpnju, dok ga slijedi cjenovno pristupačan model K4 s 11.188 prodanih jedinica. Na trećem mjestu našao se veliki SUV Telluride s 10.411 prodanih vozila, a listu prvih pet zaokružuju Sorento i Carnival. Značajan rast prodaje u srpnju zabilježili su i modeli Soul (36 posto), Carnival (31 posto) te limuzina K5 (25 posto).
Ipak, nisu svi modeli zabilježili rast. Prodaja kompaktnog crossovera Seltos pala je s 5.481 primjerka u srpnju 2024. na 4.917 prošlog mjeseca. Međutim, Kia se nada oporavku do kraja godine, budući da je nedavno snizila cijenu Seltosa za 2026. godinu i uvela novu, pristupačniju početnu opremu s pogonom na prednje kotače.
Najveći pad zabilježen je u segmentu električnih vozila. Prodaja modela EV9 pala je na 1.737, a EV6 na 1.290 primjeraka, što je osjetno manje u usporedbi s istim mjesecom prošle godine. Gledajući ukupne brojke za ovu godinu, pad je još izraženiji. Do sada je u 2025. prodano samo 7.165 primjeraka modela EV6, dok je lani u istom razdoblju ta brojka iznosila 12.488. Sličan trend prati i EV9, čija je prodaja pala s 11.486 na 6.675 jedinica, no i za njega je Kia pripremila cjenovne korekcije za 2026. godinu.
Kia je na dobrom putu da ovu godinu završi s najboljim prodajnim rezultatima u povijesti. Dodatni vjetar u leđa mogao bi dati i novi trgovinski sporazum između Sjedinjenih Država i Južne Koreje, koji je smanjio prijetnju carina na uvoz automobila s 25 na 15 posto. Time se carina izjednačila s onom koja se primjenjuje na vozila iz Europe i Japana, pa će biti zanimljivo pratiti kako će se ovaj potez odraziti na tržišnu dinamiku.