FERRARI je uzor mnogima, ali kad je struja u pitanju najbolji u svom fahu su u Kini.
Upravo to bi se moglo zaključiti nakon što su se društvenim mrežama počele širiti fotografije kineskog električnog automobila na porti Ferrarijevog sjedišta. Dogodilo se to potkraj ovog mjeseca, a što se dovodi u vezu i s Ferrarijevim navodnim planovima da do proljeća iduće godine predstavi svoj prvi potpuno električni model.
Ferrari Elettrica je model za koji se vjeruje kako bi mogao imati tri električna motora, snagu veću od 1.500 KS i ubrzanje do 100 km/h za samo 1,98 sekundi. Ferrari je već potvrdio da će svoj prvi električni model predstaviti idućeg proljeća, a krajem ove godine najavljen je i uvid u električni pogon automobila, čije ime još nije službeno potvrđeno.
Čini se da se Ferrari u pripremi svog električnog modela inspirira vozilom koje je već oduševilo svijet. To je Xiaomi SU7 Ultra, električni sportski sedan kineske proizvodnje. Upravo je taj automobil nedavno viđen kako izlazi kroz vrata Ferrarijeve tvornice u Maranellu, prepoznatljiv po svojoj žutoj boji i dvjema srebrnim trakama.
Ferrari, kao i mnogi drugi proizvođači, redovito kupuje ili posuđuje konkurentska vozila u istraživačke svrhe. No, još prije pet godina bilo bi gotovo nezamislivo da najpoznatiji svjetski proizvođač sportskih automobila istražuje neki kineski automobil. Danas je situacija sasvim drukčija.
Model SU7 Ultra trenutno drži titulu najbržeg serijskog električnog automobila na Nürburgringu, s vremenom kruga 7:04.957, čime je gotovo tri sekunde brži od Porsche Taycana. U posebnom testu, prototip SU7 Ultra zabilježio je nevjerojatno vrijeme 6:22.091, što ga stavlja ispred svih automobila osim VW ID.R i Porsche 919 Evo, koji su trkački prototipovi.
SU7 skriva iznimno naprednu tehnologiju – ima tri elektromotora koji razvijaju ukupno 1.547 KS, postiže 100 km/h za 1,98 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 360 km/h.
Ferrari već ima vrhunsko znanje o ponašanju vozila u vožnji, pa se pretpostavlja da se zanimanje talijanske marke fokusira na električnu platformu SU7 i sustave poput termičke regulacije pri dugotrajnim brzim vožnjama. Poznato je i da CEO Xiaomija, Lei Jun, ima osobni interes za Ferrari – prošle je godine viđen za volanom crvenog modela Purosangue, a sigurno će htjeti testirati i Ferrarijev prvi EV kada krene isporuka, planirana za jesen 2026.
Prema navodima izvora iz tvrtke, Ferrarijev prvi električni automobil bit će limitirane proizvodnje, kao način da se kupci postupno naviknu na ideju električnog Ferrarija bez motora s unutarnjim izgaranjem. Drugi model, za koji se pretpostavlja da će imati crossover oblik, odgođen je za 2028. godinu zbog slabe potražnje u luksuznom EV segmentu, kako je prošlog mjeseca izvijestio Reuters.
Kako doznaje CarNewsChina, delegacija iz Ferrarija posjetila je Xiaomi još tijekom 2024. godine, a sve kako bi pokrenuli zajednički razvoj elektromotora za električna vozila. Ništa nije dogovoreno, ali pregovori vjerojatno nisu u potpunosti obustavljeni.
Prema riječima drugog korisnika Weiba, prije neki dan je ispred tvornice uočen maskirani Ferrarijev testni prototip. Na temelju dostupnih informacija, zaključeno je da se radi o čistoj električnoj testnoj platformi koja ima lažne ispušne cijevi.