PEUGEOT je predstavio koncept “Polygon” koji najavljuje novu generaciju modela 208. Donosi futuristički dizajn, pravokutni “steer-by-wire” upravljač i novu STLA Small platformu za električna vozila.
Peugeot nikad nije zazirao od ekstrema. Francuski proizvođač objavio je prvu najavnu sliku svog novog koncepta “Polygon”, koji ne samo da daje uvid u nadolazeću generaciju popularnog modela 208, već najavljuje i potpunu transformaciju dizajnerskog jezika marke. Hatchback s dvoja vrata donosi linije superautomobila i pravokutni upravljač, a njegovo službeno predstavljanje očekuje se sljedeći tjedan.
Iako je trenutna Peugeotova gama automobila i SUV-ova već prepoznatljiva, čini se da dizajneri tvrtke nemaju nimalo dvojbi oko prelaska na još futurističkiju temu. Ipak, u trokutastom B-stupu i njegovim oznakama u obliku pilule još se uvijek mogu prepoznati odjeci klasičnog modela 205, no tu retro elementi završavaju. Dugačko i gotovo vodoravno vjetrobransko staklo Polygona izgleda kao nešto što biste očekivali na egzotičnom automobilu sa središnje postavljenim motorom, a ne na skromnom gradskom subkompaktu.
Kotači su gurnuti u same kutove karoserije, stvarajući napetost u oplatama vrata i naglašavajući vitak, mišićav izgled. Prednji kraj bez maske jasno daje do znanja da se radi o električnom vozilu i mogao bi u velikoj mjeri biti prenesen u serijsku proizvodnju, iako sumnjamo da će djelomično ostakljeni krov doživjeti istu sudbinu.
Jedan aspekt dizajna koji će sigurno prijeći u proizvodnju jest sustav upravljanja “steer-by-wire”, za koji Peugeot kaže da je “ključan za užitak u vožnji budućih Peugeot vozila i samog koncepta Polygon”. Ovaj visokotehnološki sustav upravljanja, sličan onome koji Lexus koristi u modelu RZ, dobiva i prikladno futuristički upravljač. Iako ga ne vidimo jasno na najavnoj slici, predstavljen je na Peugeotovom konceptu Inception iz 2023. godine. Nazvan Hypersquare, iako je zapravo pravokutan, upravljač ima četiri otvora, a njegov se dizajn preslikava i na kotače vozila.
Očekuje se da će serijski 208, baš kao i njegov rođak iz koncerna Stellantis, buduća Opel Corsa, biti izgrađen na novoj platformi STLA Small. Njegovo predstavljanje očekuje se krajem 2026. godine. Za tehničke specifikacije morat ćemo pričekati potpuno otkrivanje Polygona sljedeći tjedan, no ne bi bilo iznenađenje da bude opremljen istom baterijom od 82 kWh kakvu je obećao koncept Opel GSE. To bi predstavljalo ogroman iskorak u odnosu na paket od 52 kWh u trenutnom modelu e-208.