U svijetu automobilskih utrka neki vozači ostave trag svojim pobjedama, neki svojim karizmatičnim osobnostima, a neki svojim doprinosom sportu izvan same staze. Darrell Waltrip učinio je sve to. Njegova karijera, koja se protezala kroz tri desetljeća, obilježena je pobjedama, rekordima i inovacijama koje su promijenile NASCAR zauvijek.
Rođen 5. veljače 1947. godine u Owensborou, u Kentuckyju, Darrell Waltrip od malih je nogu gajio strast prema automobilima i brzini. Njegova vozačka karijera započela je na kratkim ovalnim stazama, gdje je brzo stekao reputaciju neustrašivog i talentiranog vozača. U NASCAR Cup Series debitirao je 1972. godine, vozeći Chevrolet Chevelle s brojem 95.
Njegov uspon nije bio trenutačan, ali svojim prepoznatljivim stilom vožnje - agresivnim, ali strateški promišljenim - ubrzo se nametnuo kao jedan od najperspektivnijih vozača svoje generacije.
Zlatne godine i dominacija
Najuspješnije razdoblje njegove karijere započelo je početkom 1980-ih, kada je vozio za Junior Johnson & Associates, jedan od najjačih timova tog vremena. U tom periodu Waltrip je ostvario svoje najveće uspjehe i osvojio tri NASCAR Cup Series naslova - 1981., 1982. i 1985. godine.
Posebno se ističe sezona 1981., kada je ostvario 12 pobjeda, čime je postavio rekord i pokazao da je u tom trenutku najdominantniji vozač u NASCAR-u. Njegov rivalitet s Daleom Earnhardtom i Bobbyjem Allisonom dodatno je podizao napetost na stazi i privlačio sve veći broj navijača.
No, Waltrip nije bio samo uspješan vozač, bio je i prvi NASCAR vozač koji je tijekom karijere samo od nagrada zaradio više od deset milijuna dolara. Taj povijesni trenutak dogodio se 1989. godine, kada je NASCAR počeo ulaziti u novu eru, s većim nagradnim fondovima i jačim sponzorskim ugovorima. Waltripova zarada bila je dokaz da NASCAR nije više samo regionalni sport već profesionalno natjecanje s ozbiljnom financijskom budućnošću.
Osvajanje Daytona 500 i kasniji uspjesi
Jedan od najvažnijih trenutaka u njegovoj karijeri dogodio se 1989. godine, kada je nakon godina pokušaja napokon osvojio Dayton 500, najprestižniju utrku NASCAR-a. Vozeći za Hendrick Motorsports, Waltrip je iskoristio mudru strategiju štednje goriva i izdržao do kraja utrke, prošavši ciljem kao pobjednik.
Nakon trijumfa ushićeni Waltrip pred kamerama je uskliknuo: "I won the Daytona 500! I won the Daytona 500! This is the greatest day of my life!" Ova pobjeda bila je kruna njegove karijere i trenutak koji su NASCAR-ovi navijači pamtili desetljećima.
Povlačenje i nova era kao komentator
Waltrip se natjecao sve do 2000. godine, kada je odlučio završiti profesionalnu karijeru. Njegova posljednja utrka označila je kraj jedne ere NASCAR-a, ali njegov utjecaj nije prestao. Nakon što je sišao sa staze, prešao je u televizijski svijet, gdje je postao jedan od najprepoznatljivijih NASCAR komentatora na Fox Sportsu.
Njegov entuzijastičan i zabavan stil komentiranja osvojio je gledatelje, a fraza "Boogity, boogity, boogity, let’s go racing, boys!", koju je koristio na početku prijenosa, postala je zaštitni znak NASCAR televizijskih prijenosa.
Za svoj doprinos NASCAR-u Darrell Waltrip je 2012. godine primljen u Kuću slavnih NASCAR-a (NASCAR Hall of Fame), čime je i službeno priznata njegova uloga u razvoju i popularizaciji sporta.
Njegovo nasljeđe nije samo u brojevima - iako su 84 pobjede, tri naslova i deset milijuna dolara zarade od nagrada impresivne brojke, njegov pravi doprinos NASCAR-u leži u tome što je bio vozač koji je pomogao sportu da prijeđe iz regionalnog fenomena u nacionalni i globalni spektakl.