Toyota predstavlja novi Land Cruiser FJ, koji na tržište stiže iduće godine.
I dok je prethodnik bio pravi raritet na europskim cestama i kao takav privlačio poglede svojim retro uvrnutim dizajnom, u Americi je bio pravi hit. Sada dolazi novo izdanje koje će biti predstavljeno potkraj mjeseca na Japan Mobility Showu. Na japansko tržište dolazi dogodine.
Land Cruiser FJ je kompaktni SUV s pogonom na sve kotače kojeg pokreće 2,7-litreni četverocilindrični motor snage 163 KS. Temelji se na IMV platformi koja je već korištena za Hilux i Fortuner, ali je u ovom slučaju osjetno skraćena.
Novi FJ preuzima dizajnerske smjernice veće braće, ali ih prenosi u kompaktniji, urbaniji oblik. Rezultat je terenac koji zadržava prepoznatljivi Land Cruiser karakter, ali u simpatičnom i osjetno manjem pakiranju.
Kupci će moći birati između dvije različite prednje maske: jedna ima retro okrugla svjetla, dok druga dolazi s pravokutnim farovima i C-oblikovanim dnevnim svjetlima. Obje varijante povezuje jednostavna maska s natpisom "Toyota", a ispod nje nalaze se robusni plastični branici različitog dizajna.
Bočni dio odlikuju izraženi blatobrani, masivne obloge i krovna linija koja podsjeća na veći Land Cruiser. Stražnji stup vozila prilično je širok, a tu je rezervni kotač na vratima prtljažnika. Straga se ističu i C-oblikovana svjetla te masivan branik.
Od zanimljivosti ističemo uklonjive kutne dijelove branika sprijeda i straga, što će omogućiti jednostavniju i jeftiniju zamjenu u slučaju oštećenja.
Kupci će moći birati među raznim dodacima poput bočnih zaštita, povišenih usisnika zraka (snorkela) i krovnih platformi. Spomenuti su i MOLLE paneli za pričvršćenje outdoor opreme koji se mogu montirati na unutarnju stranu vrata prtljažnika.
FJ mjeri 4575 mm u duljinu, 1855 mm u širinu i 1960 mm u visinu, uz međuosovinski razmak od 2580 mm. Primjerice, u usporedbi s Corollom Cross, novi model je 11 cm duži, ali ima nešto kraći međuosovinski razmak. U odnosu na veći Land Cruiser, kraći je čak 35 cm.
Unutrašnjost donosi prepoznatljiv Land Cruiser stil što uključuje veliki volan, digitalnu instrumentnu ploču i široki središnji zaslon multimedije. Naravno, zadržane su klasične fizičke kontrole klime, a korištena je otporna plastika koja se lako čisti.
Stražnja klupa djeluje nešto skučenije, no moguće je da će se sjedala moći pomicati naprijed-natrag, a sve kako bi se učinio boravak ugodniji i ujedno povećala praktičnost u korištenju.
Pogon dolazi iz 2,7-litrenog benzinskog četverocilindraša oznake 2TR-FE, koji razvija 163 KS i 246 Nm okretnog momenta. Motor je uparen sa šeststupanjskim automatskim mjenjačem i djelomičnim pogonom na sve kotače.
FJ koristi IMV platformu poznatu s modela Hilux i Fortuner, ali s dodatnim ojačanjima za veću torzijsku čvrstoću i bolje upravljanje. Toyota tvrdi da model nudi "vrhunske terenske sposobnosti dostojne imena Land Cruiser", zahvaljujući optimiziranom kutu prilaza, većem razmaku od tla i poboljšanom hodu ovjesa.
Tvrtka ističe da su "opsežna terenska testiranja identificirala ključne točke poboljšanja kako bi FJ zadržao istinski Land Cruiser karakter".
Toyota je potvrdila da će FJ biti opremljen sustavom Toyota Safety Sense, koji uključuje napredne asistencije za vozača.
Iako su šanse male, nadamo se kako će FJ nekako naći put do Europe. Za kraj ćemo samo spomenuti kako bi bio pravo osvježenje na tržištu, baš kao što je to svojedobno bio (i ostao) maleni Jimny.