O POPULARNOSTI ovog modela najbolje svjedoče obnovljeni i očuvani primjerci koji još uvijek voze našim cestama.
Treća generacija modela poznata i kao Kadett C lansirana je u ljeto 1973., i to u nekoliko karoserijskih izvedbi: kao limuzina, coupé i karavan.
U vrijeme kad Opel predstavlja novu Astru Sports tourer u električnom izdanju, prisjećamo se kultnog prethodnika. Tada, prije 50 godina, Kadett je predstavljan kao automobil s puno talenata. Bio je to, kako kažu u Opelu, pametni obiteljski automobil, šarmantan automobil s praktičnim prtljažnikom ili sportski coupé.
Kadett C je dolazio s pogonom na stražnje kotače i novom prednjom osovinom s dvostrukim poprečnim ramenima. Značajke karakterističnog dizajna uključivale su ravnu rešetku hladnjaka, poklopac motora s prepoznatljivim naborom karakterističnim za marku i prednjim veznim limom u obliku spojlera. "Kadett ne samo da vozi iznimno dobro, već je i čvrsto izrađen. Zahtijeva malo održavanja, lako se popravlja i ekonomičan je za upotrebu", pisali su u časopisu Auto motor und sport.
Bio je to pravi "svjetski automobil" koji je dobio brojne inačice po svijetu. Ne samo da je silazio s proizvodne trake u Njemačkoj, već se proizvodio i kao Chevette u Vauxhallu u Ujedinjenom Kraljevstvu. Osim toga, izrađivao se i u Aziji, Australiji te Sjevernoj i Južnoj Americi s blago izmijenjenom karoserijom i tehnologijom prilagođenom lokalnim uvjetima.
U Njemačkoj su se u početku ugrađivali 1.2-litarski motori s 52 KS i 60 KS. Početkom 1975. štedljivi 1.0 benzinac s 40 KS, a s druge strane spektra bio je GT/E model. Njegov 1.9-litarski motor s Bosch L-Jetronic ubrizgavanjem goriva ostvarivao je 77 kW/105 KS. S približnom težinom od tek 900 kilograma mogao je doseći najveću brzinu od 184 km/h.
Bio je to prvi Kadett koji je imao sigurnosne pojaseve u tri točke na prednjim sjedalima, pričvršćene na B stup na vrhu i dnu te na zatezač pojasa. Svi gumbi i prekidači bili su lako dostupni, čak i s vezanim sigurnosnim pojasom, a instrumenti su uvijek bili lako čitljivi, što se u to vrijeme nije podrazumijevalo. Značajke kao što su sigurnosni upravljač za ublažavanje udaraca, zone gužvanja sprijeda i straga te prostor za putnike kao sigurnosna ćelija smanjile su rizik od ozljeda u slučaju sudara.
Ipak, najveća tehnička inovacija Kadetta C bio je prednji ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima i spiralnim oprugama. Kadett C je korišten kao temeljno vozilo za sigurnosno vozilo OSV 40 iz 1974. Vozilo je dizajnirano da podnese frontalni sudar s krutom preprekom pri brzini od 65 km/h, što je jednako udaru pri brzini od 40 milja na sat - otud brojka 40 u nazivu. Stabilne uzdužne i poprečne grede uz pojačana vrata i pragove štitili su putnike u slučaju sudara ili prevrtanja.
S tim prototipom sličnim proizvodnim modelima Opel je pokazao da se optimalna pasivna sigurnost može postići ne samo s velikim i teškim vozilima, već i s kompaktnim, lakšim automobilima. Vozilo OSV 40 težilo je samo 960 kilograma. Iskustvo stečeno tijekom rada na razvoju i ispitivanju vozila OSV 40 primijenjeno je na različite naknadne proizvodne modele.
Opel je 1976. ponudio Kadett s drugačijom vrstom uživanja u vožnji. Kadett Aero, koji je proizveo Baur, stručnjak za karoseriju iz Stuttgarta, bio je izvanredan kabriolet sa zaštitnim lukom, Targa karoserijom i sklopivim stražnjim staklom.
Danas se smatra legendarnim klasikom koji privlači oduševljenje i pažnju na brojnim reli utrkama starih automobila.