Ako vam netko spomene superautomobile i Hrvatsku, vjerojatno vam prvi na pamet padne Mate Rimac. No u Hrvatskoj postoji još jedna firma koja se bavi superautomobilma.
Doduše, ne proizvode ih kao Rimac, ali rade na modernoj reinterpretaciji superautomobila. Tako je firma Tedson Motors, sa sjedištem u Svetoj Nedelji, predstavila svoj novi projekt nazvan Etna.
Riječ je o restomodu moćnog Lamborghini Gallarda vrijednog preko 750.000 eura. Restomod se odnosi na obnovu klasičnih automobila uz integraciju suvremenih tehnologija za poboljšanje performansi, zadržavajući njihov izvorni izgled.
Karoserija Etne šest je centimetara šira od standardne, a Gallardo je niži kako bi dobio još agresivniji stav. Prednji kraj je značajno promijenjen, pa tako nema bočnih otvora na braniku kao kod originala, dok novi Teledial naplaci i veći otvori ispred stražnjih lukova kotača dodaju još više vizualne drame.
Najveće promjene ipak su na stražnjem dijelu. Krovna linija dobila je obojeni pokrov koji se besprijekorno povezuje s ducktail spojlerom. Kada vam pogled konačno padne na masivne custom titanijske ispušne cijevi, primijetit ćete i potpuno novi svjetlosni potpis.
Lakši 200 kg, pojačan do impresivnih 600 KS
Mehanički je automobil također doživio ozbiljne preinake. Atmosferski 5.0-litreni V10 dobio je nove unutarnje komponente, što mu je povećalo snagu za 80 KS, pa sada isporučuje impresivnih 600 KS. Crvena zona pomaknuta je na vrtoglavih 10.000 okretaja u minuti. Tedson je najavio da će raditi isključivo s automatskim verzijama Gallarda kako bi "očuvao manualne modele za buduće generacije".
Osim toga, ovjes dolazi iz Gallardo Super Trofeo trkaćih modela, dok je fokus bio i na smanjenju mase. Zahvaljujući upotrebi karbona na karoseriji, šasiji i interijeru, Tedson je uspio skinuti gotovo 200 kg u odnosu na serijski Gallardo, što je impresivan rezultat. Navodno je cijeli projekt trajao oko tri godine.
Cijena? Nešto manje od milijun eura
"Prva generacija Gallarda istaknula se po svom atmosferskom V10 motoru s ravnomjernim paljenjem, hidrauličkom upravljaču i ručnom mjenjaču - rijetkoj kombinaciji u današnjoj eri digitalnih superautomobila. Naš cilj s Etnom bio je jasan: učiniti je lakšom, jačom i responzivnijom, uz očuvanje njezine analogne duše", izjavio je za Top Gear šef Tedson Motorsa, hrvatski poduzetnik Goran Turkić.
Ovakva verzija Gallarda, uz donatorski auto, košta najmanje 750.000 eura. Cijena može rasti ovisno o odabranim završnim bojama i materijalima. Također, potrebno je strpljenje - konverzija traje otprilike godinu dana.
Tko je Goran Turkić?
Goran Turkić je hrvatski poduzetnik i osnivač tvrtke Tedson Motors, specijalizirane za modernu reinterpretaciju klasičnih automobila.
Diplomirao je fiziku na Sveučilištu u Kaliforniji, što mu je pomoglo u razumijevanju aspekata poput aerodinamike i mehanike, te je od malih nogu pokazivao strast prema dizajniranju vozila. Nakon karijere u venture capital tvrtki, nekretninama i energetici, Turkić je 2015. godine započeo svoj prvi restomod projekt na Porscheu 911 iz 1975. godine, nazvan GRS.
Njegov najnoviji projekt, nazvan Etna, predstavlja modernu reinterpretaciju Lamborghini Gallarda s poboljšanim performansama i dizajnom. Tedson Motors sa sjedištem u Svetoj Nedelji nastavlja privlačiti pažnju automobilskih entuzijasta diljem svijeta jedinstvenim pristupom obnovi i modernizaciji klasičnih automobila.