Foto: Mercedes
NOVA G klasa je dobila AMG izvedbu, a to u prijevodu znači (preko)brojnu konjicu i performanse dostojne cestovnih bolida.
G klasa je možda posebna, ali kada se radi o AMG izvedbi stvari su jasne, a iznenađenja rijetka pojava. Da, ovdje kuca 4.0 V8 biturbo motor, a razvija 430 kW/585 KS i 840 Nm. Dovoljno da u kombinaciji Speedshift automatskog mjenjača s devet stupnjeva i pogona na sve kotače ponudi čuda. A to je 4,5 sekundi za sprint do 100 km/h i maksimalac limitiran na 220 km/h, odnosno opcijski na 240 km/h. Pritom imajte na umu da govorimo o kocki od 2,5 tone.
S druge strane, Mercedes-AMG G 63 prosječno troši 13,2 l/100 km i emitira 299 g CO2 svaki kilometar. Stvar će "spasiti" i sustav deaktivacije cilindara koji gasi drugi, treći, peti i osmi cilindar. To će primjerice u Comfort načinu rada učiniti u režimu od 1.000 do 3.250 o/min, kada nema potrebe za većim opterećenjem.
Naravno, AMG nije samo ugradio novi motor, nego su promjene bile daleko opsežnije. Novorazvijeni nadzor zračnog ovjesa u potpunosti je prilagođen nametnutim mu zadaćama, redefiniran je servo, a pogon na sve kotače postavljen je u omjeru 40:60 u korist stražnje osovine.
Izvana se ovaj monstrum distancira AMG-ovom prednjom maskom, većim usisnicima, ali i 22-inčnim kotačima. Literalni tipovi moći će uočiti i oznake izvedbe u vidu informacija "V8 BITURBO" na značkama. Iznutra prostranija i luksuznija osnova dobiva sportske detalje, još bogatiju opremu i novi volan.
Premijera Mercedesa-AMG G63 će biti 6. ožujka u Ženevi, a prodaja starta 18. istog mjeseca. Prve isporuke kupcima očekuju se od lipnja ove godine.