FOTO 55 godina Suzukijevog 4x4 pogona

Foto: Suzuki

SUZUKI je u svojoj povijesti imao brojne modele koji su stekli status legende. Kod većine njih 4×4 pogon je imao glavne zasluge.

Priča o Suzukiju i 4×4 pogonu počinje 1980. godine modelom LJ10. Tehnologija je u međuvremenu usavršena, stigao je i novi naziv ALLGRIP, ali jedna stvar je ostala ista – većina zahtjevnih korisnika s punim povjerenjem i dalje bira Suzukijeve proizvode.

Prva generacija (1970. – 1981.)

Kao što smo rekli, povijest Suzukijevog 4×4 pogona započela je modelom LJ10, malim terencem stvorenim da prođe ondje gdje obični automobili ne mogu. Kao jedini pravi off-roader u japanskom segmentu mikroautomobila, LJ10 je izazvao pažnju na tržištu koje su tada činili veći i snažniji modeli.

Razvoj modela započeo je 1968. godine, a model je lansiran u ožujku 1970. LJ20 (1972.) donosi vodeno hlađenje i bolji grijač kao odgovor na zahtjeve iz snježnih područja. LJ50 (1974.) pokreće trocilindrični dvotaktni motor od 550 ccm s više snage. LJ80 (od 1977.) bio je prvi Suzuki s četverotaktnim motorom.

Prva generacija prodana je u 109 zemalja, s ukupno 243.000 primjeraka.

Druga generacija (1981. – 1998.)

SJ410, nasljednik LJ10, stigao je 1981. godine s ambicijom međunarodnog uspjeha. Osobito je rastao interes u Europi i Sjevernoj Americi. Model je nudio izvanserijsku praktičnost, prepoznatljiv dizajn i vrhunske terenske mogućnosti. SJ413 stiže 1984. godine, a pokreće ga 1,3-litarski motor, tada najveći motor u Suzukijevom vozilu. Razvijao je gotovo 70 KS, a i danas ga nalazimo među ljubiteljima offroada. 

Prodano ukupno 1,693 milijuna jedinica

Treća generacija (1998. – 2018.)

Jimny treće generacije uveden je 1998. i donio je bolje upravljanje, više udobnosti i zadržao terenske sposobnosti. Model ima novi zaobljeniji dizajn i dakako Uključivi pogon na sve kotače, 
Proizvodnja završila s više od 918.000 prodanih primjeraka

Četvrta generacija (od 2018.) – ALLGRIP ‘PRO’

Sadašnja generacija Jimnyja dostupna je od 2018. godine, razvijena kao "alat za profesionalce", ostajući vjerna filozofiji laganog i robusnog terenca. Jedan od posljednjih klasičnih terenaca izuzetno je cijenjen, ali nažalost i teško dostupan. U Europi se više ne nudi, osim kao gospodarsko vozilo ili na tržištu rabljenih.

Jimny se prodavao u 194 zemlje, premašivši brojku od 3 milijuna primjeraka.

Suzuki X-90 (1995. – 1997.)

Predstavljen kao koncept 1993., a u serijskoj proizvodnji od 1995., X-90 je bio kompaktni SUV s dvoja vrata, na bazi Vitare. Dugačak svega 3.87 metara pogonjen je 1.6 benzincem sa 92 KS.
Vitara – kompaktni SUV od 1988.

Suzuki je 1988. pokrenuo novu eru s prvom Vitarom – kompaktnim SUV-om koji je kombinirao svakodnevnu upotrebljivost s pravim terenskim sposobnostima.

Do 1998. prodano oko 1,1 milijun jedinica

Druga generacija (od 1998.): Grand Vitara

Suzuki je s Grand Vitarom odgovorio na veće zahtjeve u pogledu sigurnosti i ekologije. Robustan dizajn, veliki farovi i upečatljiva prednja maska bili su glavni stilski elementi.

Treća generacija (od 2005.)

Nova Grand Vitara uvedena je 2005., spajajući off-road performanse, udobnost na cesti i stabilnost.

Četvrta generacija (od 2015.)

I danas dostupna Vitara razvijena je prema suvremenim potrebama, gdje uz prepoznatljiv izgled nudi po fer cijeni ALLGRIP 'Select' pogon, pouzdanu tehnologiju i solidnu opremljenost. Model je nedavno redizajniran, a ponuda obogaćena hibridnom opcijom.

Do sada prodano više od 3,6 milijuna primjeraka u 190 zemalja

eVitara – potpuno električni SUV s pogonom na sve kotače

Za drugu polovicu 2025. najavljena je eVitara, prvi potpuno električni SUV marke Suzuki s pogonom na sve kotače.

Model ima dva nezavisna elektromotora koji osiguravaju ALLGRIP-e sustav pogona. Tu je i nova HEARTECT-e platforma razvijena isključivo za električna vozila.

Ovime smo dotakli samo dio Suzukijevih modela koji su se mogli pohvaliti pogonom na sve kotače. Među njima smo tako zaboravili na segment klasičnih automobila kao što su Swift i Kizashi. Također, maleni kompaktni crossover Ignis također se nudio s pogonom na sve kotače.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.