GM-ov odgovor Kini: Nova baterija je jeftinija i omogućuje doseg do 640 km

Foto: Chevrolet

General Motors je objavio kako njihova nadolazeća tehnologija baterija donosi još veće uštede nego što se prvotno očekivalo, čime planiraju nadmašiti Kinu u razvoju jeftinih baterija za električna vozila. Kompanija planira 2028. godine pokrenuti lokalnu proizvodnju prizmatičnih baterijskih ćelija bogatih litijem i manganom (LMR), koje će se ugrađivati u njihove velike SUV-ove i kamione te im osigurati procijenjeni doseg veći od 640 kilometara.

Iako je dobit tvrtke pala u drugom kvartalu, GM očekuje značajne uštede zahvaljujući lokalnoj proizvodnji baterija. Prethodno su najavljivali da će LMR tehnologija ponuditi uštede slične litij-željezo-fosfatnim (LFP) baterijama, koje su dominantne u Kini i ključne za proizvodnju cjenovno pristupačnih električnih vozila. Sada, međutim, očekuju da će uštede biti još i veće.

"S obzirom na smanjeni udio nikla i kobalta u velikim baterijskim paketima za kamione, vjerujemo da potencijalne uštede s LMR baterijama mogu biti čak i veće nego korištenjem LFP-a po današnjim cijenama metala", izjavila je izvršna direktorica GM-a Mary Barra.

Što su LMR baterije?

LMR je kratica za baterije bogate litijem i manganom, inovativnu kemiju koja drastično smanjuje udio skupog nikla i kobalta, čije je rudarenje štetno za okoliš. Umjesto toga, LMR baterije koriste znatno veći udio mangana, koji je, prema GM-u, široko dostupan, a njegovo rudarenje i obrada su znatno jeftiniji. Ključna prednost je što se lanac opskrbe može odvojiti od Kine i uspostaviti u SAD-u. Na sličnoj tehnologiji radi i Ford, jer oba proizvođača teže neovisnosti o geopolitičkim suparnicima.

GM planira započeti proizvodnju LMR ćelija 2027. godine u suradnji s partnerom LG Energy Solution. Baterije će se ugrađivati u velike kamione i SUV-ove od 2028. godine, a očekuje se da će nuditi domet sličan postojećim NMCA baterijama. Usporedno, GM će 2027. lansirati i verziju Chevy Silverado EV-a s LFP baterijama, koja će imati domet od oko 560 km i biti 6.000 dolara jeftinija. Sljedeća generacija modela Chevy Bolt EV također će koristiti jeftinije LFP baterije.

Kompanija je najavila i prenamjenu dijela svoje tvornice u Tennesseeju za lokalnu proizvodnju LFP baterija, koja bi trebala započeti krajem 2027. godine. "Domaće razvijene i proizvedene ćelije neophodne su za otporan i siguran američki lanac opskrbe", zaključila je Barra.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.