Problemi s punionicama: ADAC upozorava da su neispravne, spore i bez nadstrešnice

Foto: Porsche

PUTOVANJE električnim automobilom na dužim relacijama nezamislivo je bez pouzdane mreže brzih punionica. Međutim, najnoviji test njemačkog autokluba ADAC otkriva zabrinjavajuće stanje infrastrukture na autocestama. Više od polovice testiranih brzih punionica na odmorištima i servisnim postajama ocijenjeno je 'nedovoljnim', a popis problema je dugačak. A pričamo o Njemačkoj...

Iako se mreža brzih punionica u Njemačkoj neprestano širi, ADAC upozorava da se postojeća infrastruktura ne održava i ne modernizira dovoljno. Opsežnim testiranjem DC punjača duž ključnih njemačkih prometnica utvrđen je niz nedostataka.

Glavni problem su neispravni punjači - na čak trećini testiranih lokacija barem jedan priključak nije bio u funkciji. Uz to, mnoge stanice imaju premalo priključaka, a ADAC smatra da je deset priključaka snage 150 kW minimum za pozitivnu ocjenu, piše njemački Auto Bild.

Zastarjela tehnologija i premala snaga

Čak i kada punjači rade, često su tehnološki zastarjeli. Na više od petine testiranih priključaka maksimalna snaga punjenja iznosila je svega 50 kW, što je prema ADAC-u danas nedovoljno. Iako je takva snaga prije nekoliko godina bila vrhunac tehnologije za modele poput BMW i3, za moderne električne automobile s velikim baterijama to je presporo. Čekati više od sat vremena na punjenje tijekom dugog putovanja postalo je gotovo neprihvatljivo.

Za punjenje baterije kapaciteta 50 kWh s 10 na 80% za manje od pola sata, potrebna je snaga od najmanje 100 kW. ADAC preporučuje minimalno 150 kW, s obzirom na sve veće kapacitete baterija u novim vozilima. Upravo ove potonje su najpoželjnije, da ne pričamo o njima uz naše prometnice.

Snaga se često dijeli, ali ima i dobrih primjera

Dodatni problem je što neke punionice dijele snagu između priključaka. To znači da ako su na punionici s dva priključka istovremeno spojena dva vozila, svako dobiva samo polovicu ukupne snage. Ipak, postoje i pozitivni primjeri.

Gotovo dvije trećine pregledanih lokacija (62 posto) u Njemačkoj već ima ultra-brze punjače snage 300 kW, a na dvije servisne postaje zabilježena je snaga od čak 400 kW. U Hrvatskoj takve punjače tek možemo očekivati u narednim godinama.

Punjači na otvorenom i bez nadstrešnice

ADAC-ovi testeri uputili su oštru kritiku i na račun udobnosti. "Što se tiče udobnosti, vozači električnih automobila na autocestama doslovno su prepušteni na milost i nemilost vremenu." Za razliku od benzinskih postaja, gotovo sve testirane punionice postavljene su na otvorenom, bez nadstrešnice i zaštite od vjetra i kiše, što ne pridonosi popularizaciji elektromobilnosti.

Problematičan je i sam smještaj punionica. Mnoge su postavljene tako da im vozila s prikolicom ne mogu pristupiti bez kompliciranog manevriranja ili otkapčanja prikolice. Neke su stanice smještene izvan glavne infrastrukture odmorišta i slabo su osvijetljene.

Ograničene mogućnosti plaćanja

Kritizirane su i opcije plaćanja. Tek nešto više od polovice testiranih punjača imalo je terminal za plaćanje debitnim ili kreditnim karticama. To znači da je na mnogim mjestima punjenje moguće isključivo uz odgovarajuću karticu ili aplikaciju pojedinog operatera, što dodatno komplicira cijeli proces.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.