Tragična smrt dvije osobe na pružnom prijelazu Male Sredice u Bjelovaru, u naletu vlaka koji je putovao prema Križevcima, sukobila je dvije “bratske” firme, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Infrastrukturu, te ih odvela na sud. U nesreći koja se dogodila 28. prosinca 2015. godine smrtno su stradali vozač taksi-kombija Dražen Dolenac i putnica Neda Župić. Na njih je naletio putnički vlak kojim je prema Križevcima upravljao T. K. U taksi-kombiju bilo je više putnika.
Tijekom suđenja utvrđeno je kako je strojovođa T. K. dobio nalog na kojem je pisalo da je taj prijelaz neosiguran. On ipak nije zaustavio vlak prije pružnog prijelaza, iako signalizacija nije radila. Poginuli vozač Dražen nije znao da je signalizacija u kvaru, pa se nije zaustavio. U tom trenutku naišao je putnički vlak te usmrtio dvije osobe. Vozača na mjestu, a žena je preminula dan kasnije.
Da stvar bude još gora, istraga je pokazala da je u dvije godine na tom prijelazu bilo čak 28 situacija s kvarovima. U prosincu te 2015. godine u samo tri dana pet kvarova. piše epodravina.
HŽ na sudu s HŽ-om
Općinski sud u Bjelovaru u međuvremenu je donio nepravomoćnu presudu po kojoj je HŽ Putnički prijevoz roditeljima poginulog Dražena morao isplatiti naknadu štete. Radilo se o nešto više od 77 tisuća eura. Već na tom suđenju HŽ Putnički prijevoz isticao je da dio krivnje snosi i bratska firma HŽ Infrastruktura, koja upravlja željezničkom infrastrukturom u Hrvatskoj. Smatrali su da bi oni trebali djelomično snositi trošak naknade štete. Tražili su da HŽ Infrastruktura refundira pola novca koji su uplatili oštećenima.
Istraga jest pokazala da je za nesreću kriv zaposlenik firme HŽ Putnički prijevoz, to jest strojovođa. Kako su u HŽ Putničkom prijevozu smatrali da nisu izravni krivci, pokrenut je postupak na Trgovačkom sudu. Tamo su vještaci naveli da je u nalog bio upisan krivi broj vlaka te da nalog nije bio unesen u putnu listu. Stoga ističu kako može postojati sumnja je li uopće strojovođa bio pravilno obaviješten o tome da na prijelazu postoji kvar. Krivi nalog upisao je prometnik vlakova, koji je pak zaposlenik HŽ Infrastrukture.
Otkaz i zatvor
Osim toga, u vrijeme nesreće bila je i gusta magla, pa su u HŽ Putničkom prijevozu smatrali da je HŽ Infrastruktura trebala osigurati prijelaz radnikom skretničarom. To je, između ostalog, u skladu s Poslovnim redom tamošnjeg kolodvora. U HŽ infrastrukturi su, naravno, tvrdili kako je jedini i izravni krivac strojovođa, sada već bivši djelatnik firme HŽ Putnički prijevoz.
"Naš je prometnik i pismeno i usmeno obavijestio strojovođu o kvaru. On je nakon nesreće dobio i otkaz tamo, a kasnije je i osuđen na dvije godine zatvora zbog tragične nesreće", naveli su na sudu iz HŽ Infrastrukture te dodali da nije bilo moguće osigurati prijelaz radnikom skretničarom jer je to radno mjesto bilo ukinuto modernizacijom tog prijelaza. Modernizacijom prijelaza na kojem je vlak usmrtio dvije osobe i na kojem je, naglašava epodravina, samo u tom prosincu bilo više kvarova.
Mogućnost žalbe
Na Trgovačkom su sudu, nakon dokaznih radnji i izvješća vještaka, utvrdili kako ipak postoji suodgovornost obje strane od 50:50. Po tome HŽ Infrastruktura mora firmi HŽ Putnički prijevoz isplatiti nešto više od 38 tisuća eura. Njima pak sad ne preostaje drugo nego žaliti se Visokom trgovačkom sudu.