VIKTOR Marohnić i Luka Abrus, osnivači digitalne agencije Five, u ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju otkrili su da je njihovu agenciju akvizirala Endava, tvrtka za razvoj softvera s javnošću i jedna od najvećih razvojnih grupacija na svijetu.
"Pa iskreno, prvo nas je uhvatila panika", rekao je Marohnić, suosnivač Fivea, nekad poznatog kao Pet minuta.
Endava će akvizirati Five za 250 milijuna kuna, što uključuje keš i dio u dionicama te tvrtke koja je već na burzi u New Yorku i vrijedi skoro 5 milijardi dolara.
Ni Marohnić ni Abrus nisu htjeli otkriti hoće li odmah iskeširati svoje dionice, ali su tom akvizicijom osigurali više od 10-12 puta veću akvizicijsku cijenu od EBITDA-e tvrtke. Za razliku od tvrtki koje razvijaju proizvode, agencije se tipično akviziraju za multiplu od 6-7.
Računali su da će izgubiti pola prihoda
Sve to dolazi nakon godine koja je bila daleko od krizne. Ipak, u ožujku 2020., kad je krenula pandemija, računali su da će izgubiti 30 do 50 posto prihoda.
"Nekoliko smo tjedana proveli radeći na kriznim planovima s ciljem da prođemo kroz krizu bez otpuštanja ijednog čovjeka. Na sreću, ono što se dogodilo je bilo potpuno suprotno. Projekti su počeli dolaziti velikom brzinom i na kraju smo 2020. završili s rekordnim prihodima. Sve skupa smo u 2020. imali malo preko 100 milijuna kuna prihoda i jako dobru profitnu marginu", rekli su u razgovoru za Netokraciju.
Iako je Endava u Hrvatskoj prilično nepoznata, radi se o jednoj od najvećih svjetskih razvojnih tvrtki s preko 7000 zaposlenika i 33 ureda diljem svijeta. Nekima je možda poznatija otkako se proširila u Srbiji kako bi povećala svoje kapacitete. Tamo je krajem prošle godine imala preko 750 zaposlenih.
Ipak, Five Endavi nije važan zbog kapaciteta koliko strateški, zbog njihovih high-end usluga.
"Kroz cijeli proces razgovarali smo s desetak ponuđača i odabrali smo Endavu jer su imali nama najsličniju kulturu i najbolji sinergijski efekt za nas. Oni nas vide kao dodatnu vrijednost za svoje poslovanje i posebno cijene naše high-end usluge poput strategije, dizajna i rasta za digitalne proizvode, kao i moderne tehnologije kojima vladamo."
Dobit će klijente koje do sada nisu mogli
Marohnić je naglasio kako će Five pomoći da se Endava transformira u još atraktivniju tvrtku i proširi paletu svojih usluga, a istaknuo je kako u Endavi očekuju da će im se akvizicija Fivea isplatiti već u prvih godinu dana.
Naveo je i kako će Five unutar Endave nastaviti kao zasebni odjel s vlastitom organizacijom, timovima, ljudima i klijentima.
"Oni nas vide kao tim koji će predvoditi dio Endavinog poslovanja za strateški razvoj digitalnih proizvoda. Tako da opet, što se tiče nastavka, mislim da ćemo samo nastaviti rasti u sličnom smjeru. Nedavno smo objavili da naš dizajnerski tim trenutno ima 35 ljudi. Danas smo već na 40, a u idućih par godina planiramo i dalje rasti kroz sve timove manje-više ravnomjerno, uključujući i naše development, QA i Growth Marketing timove", rekao je Marohnić.
Endava ima 75 klijenata sa svakim od kojih ostvaruje više od milijun funti prometa godišnje.
"Five ima strateške usluge koje sad mogu rješavati probleme doista velikih brendova i ulazimo u doista top ligu sa svojom ponudom. Prvenstveno mislim na Product Strategy i Product Growth za koje smo skupili odlične reference u zadnje dvije godine", dodao je Abrus u razgovoru za Netokraciju.
Endavina veličina će Fiveu omogućiti da dobije klijente koje dosad nije mogao.
"Dogodilo nam se nekoliko puta da nismo dobili projekt jer smo bili premali i prerizični za klijenta za problem koji smo im htjeli riješiti. I tu mislimo da ćemo s Endavom iza sebe moći lakše zakoračiti u tu top ligu product agencija na svijetu, jer znanja i iskustva imamo, a ovako ćemo ulijevati dodatno povjerenje", zaključili su.