VEĆ POLA godine Hrvatska koristi novu valutu, euro. Sa siječnjem 2023. godine otvorila su se pitanja, a između ostalih i utjecaj eura kao nove valute na uspješnost turističke sezone 2023. godine.
No, prema pokazateljima u tom segmentu, euro kao nova valuta pokazuje potencijal za uspjeh. Naime, broj zabilježenih noćenja i dolazaka gostiju iskazuje značajan napredak u odnosu na 2022. godinu.
Najnoviji podaci iz istraživanja Hrvatske turističke zajednice objavljeni u lipnju 2023. godine pokazuju da su u razdoblju do svibnja ove godine u Hrvatsku ušla 1.709.962 turista, što je za 400 tisuća više nego u istom razdoblju nego prošle godine.Tako je ostvareno čak 17 posto više dolazaka nego što je to bio slučaj prošle godine.
Na autocestama je prometovalo više od 16 posto osobnih auta, a od toga gotovo 10 posto više autobusa te 3 posto više kamiona.
Statistikom, bolji smo i od 2019. godine, koja se smatrala rekordnom, pa je tako u ovoj godini ostvareno čak 16 posto više noćenja, dok je u zračnim lukama promet bolji za čak 4 posto više nego 2019. godine.
Gostoprimstvo, atmosfera i nogomet
Hrvatska turistička zajednica tvrdi da je upravo nogomet još 2018. značajno brendirao Hrvatsku kao turističku zemlju, što je po HTZ-u bio mamac da veći broj turista vidi tko su ti pobjednički Hrvati. Iz Hrvatske turističke zajednice smatraju da će euro kao nova valuta turističku sliku samo poboljšati, prenio je i Lider Media.
U javnosti se, od ulaska u Schengen i uvođenja eura kao nove valute, kao prednost spominje manjak gužvi na graničnim prijelazima te jednakost na tržištu, odnosno činjenica da se Hrvatska valutno standardizira s europskim tržištem.
HTZ je iznio podatak da je Hrvatska do sada bila percipirana uglavnom kao ljetna, odmorišna destinacija i to s fokusom na obalna područja, no otvaranjem granica i lakšim pristupom, Hrvatska bi mogla postati mnogo značajnija na turističkoj globalnoj karti.
Potpuni oporavak turizma?
Ministarstvo turizma i sporta objavilo je niz statističkih podataka za 2023. godinu i sezonu u njoj. Prema tim podacima, Hrvatska korača prema dugotrajnijem i održivom turizmu, što konkretno znači da bi se prema predviđanjima kako Ministarstva, tako i HTZ-a, turizam mogao pojačati i ostvariti rekordne rezultate.
Značajan je ovo podatak s obzirom na to da dobar dio bruto društvenog proizvoda u Hrvatskoj odlazi upravo na turizam. Hrvatski su turistički prihodi u 2018. i 2019. iznosili čak 18,3 i 21 posto BDP-a, a u 2020. i 2021. smanjili su se na 8,9 i 15,8 posto zbog učinaka pandemije na turističku potražnju. Čak su i tako smanjeni prihodi od turizma u dvjema pandemijskim godinama i dalje bili, kad se izraze u obliku udjela u BDP-u, uvjerljivo najviši u Europskoj uniji, prenosi Novi list.
Uz to, svježi podaci za prvih 6 mjeseci govore da je u Hrvatsku došlo 6,7 milijuna turista. Ostvareno je 27,3 milijuna noćenja. To je 16, odnosno 10 posto više nego lani i više nego u prvom djelu 2019. koja je bila rekordna godina.
O turističkom sektoru posebice ovise manji iznajmljivači, kojima dobra sezona igra krucijalnu ulogu u ostatku privredne godine. Imajući upravo to na umu, poboljšana pozicija na globalnoj geo-turističkoj karti mogu učiniti Hrvatsku poželjnom destinacijom i nakon ljetne sezone.
Neke stvari potrebno je poboljšati
Bez obzira na pozitivan utjecaj eura i ulazak u eurozonu, neke stvari potrebno je ipak poboljšati. Barem tako tvrdi istraživanje koje je provela agencija Research & Analytics. Istraživanje se temeljilo na zadovoljstvu turista u Hrvatskoj, a većinski su sudjelovali austrijski turisti kao brojčano jedni od vodećih po broju posjeta u Hrvatskoj iza njemačkih turista.
Iako im se Hrvatska većinom sviđa, upravo zbog prirodnih ljepota i gostoprimstva, ističu prometne gužve kao glavni uzročnik nezadovoljstva. Na drugom mjestu nalazi se manjak parkirnih mjesta. Upravo parkirnim mjestima i rješavanju parkinga mogao bi doskočiti Aircash. Njihova moderna aplikacija dopušta da se parking plati bez redova i čekanja diljem Hrvatske, uz to bez potrebe plaćanja SMS poruka i ikakvih drugih troškova.
Aircash bi mogao biti važan i za nadolazeće turiste jer olakšava putovanje. U Aircash aplikaciji moguće je kupiti e-vinjetu bez izlazaka iz auta. Uz tu uslugu na graničnim prijelazima u zemljama poput Slovenije, Austrije, Mađarske, Češke, Slovačke, Bugarske i Rumunjske moguće je izbjeći gužvu.
Ako se ne putuje automobilom, već autobusima i trajektima, do vozne karte moguće je u ovoj aplikaciji doći preko jednog klika, bez prethodnih čekanja u redovima blagajni, što je možda i najveća prednost Aircash aplikacije.
Jedna od najvećih prepreka koja je prema istraživanjima zapela za oko stranim turistima je i modernizacija platnog sustava. Naime, jedna od najvećih zamjerki im je to što se usluge u kafićima i mnogim ugostiteljskim objektima još uvijek ne mogu platiti karticama. Traže brza i moderna rješenja koja bi doskočila korištenju gotovine.
Bilo da se radi o turistima ili domaćim posjetiteljima, Aircash može olakšati putovanja i funkcioniranje transakcija između zemalja, jer u vrlo kratkom roku moguće je prebaciti ili primiti novac u bilo koju i iz bilo koje druge zemlje. S Aircash aplikacijom moguće se pripremiti i za ljeto, jer prvih 100 korisnika koji se prijave putem linka dobivaju ručnik za plažu.
Sadržaj donose Index i Aircash u skladu s najvišim profesionalnim standardima