Tesla pod istragom. "Autonomni" auti prolazili kroz crveno, vozili po krivoj strani

Foto: Profimedia

Američki savezni regulatori pokrenuli su još jednu istragu o Teslinoj značajci samostalne vožnje nakon desetaka incidenata u kojima su automobili prolazili kroz crveno svjetlo ili vozili krivom stranom ceste, što je ponekad dovodilo do sudara i ozljeda, piše CNN.

Nacionalna uprava za sigurnost prometa na autocestama (NHTSA) objavila je da istražuje 58 incidenata u kojima su Tesle navodno prekršile prometne zakone koristeći takozvani način potpune samostalne vožnje (Full Self-Driving), što je rezultiralo s više od desetak sudara, nekoliko požara i gotovo 24 ozljede.

Muskovi planovi pod upitnikom

Nova istraga pridružuje se nizu drugih otvorenih istraga o Teslinoj tehnologiji, što bi moglo ugroziti planove Elona Muska da milijune svojih automobila na cestama pretvori u potpuno autonomna vozila putem bežičnog ažuriranja softvera.

"Krajnje je pitanje: 'Radi li softver?'" upitao je Seth Goldstein, analitičar Morningstara. Upravitelj fondova Ross Gerber dodao je: "Svijet je postao golemo testno područje za Elonov koncept potpune samostalne vožnje, i to ne funkcionira."

Istraga dolazi u trenutku kada je Musk obećao uvesti stotine tisuća taksija bez vozača u gradovima diljem SAD-a do kraja sljedeće godine.

Što obuhvaća istraga?

Nova istraga obuhvaća 2,9 milijuna vozila, odnosno gotovo sve Tesle opremljene tehnologijom potpune samostalne vožnje (FSD), što je naziv koji je često kritiziran jer vozače navodi da prepuste potpunu kontrolu svojim automobilima. Tesla je regulatorima i u sudskim sporovima tvrdila da je vozačima više puta rečeno kako sustav ne može samostalno upravljati vozilom te da osoba za volanom mora biti spremna intervenirati u svakom trenutku.

U novoj istrazi regulatori su izvijestili da su mnogi vozači Tesle uključeni u nesreće izjavili kako im automobili nisu dali nikakvo upozorenje o neočekivanom ponašanju. Dionice Tesle (TSLA) pale su u četvrtak u jednom trenutku za gotovo 3%, no dan su zaključile s gubitkom od samo 0,7%.

Niz postojećih istraga

Agencija NHTSA prošle je godine otvorila istragu o značajkama pomoći vozaču u 2,4 milijuna Tesli nakon nekoliko sudara u magli i drugim uvjetima slabe vidljivosti, uključujući i jedan u kojem je poginuo pješak. Ranije ove godine pokrenuta je i istraga zbog tehnologije "pozivanja" (Summon), koja omogućuje vozačima da pozovu automobil da dođe do njih, nakon izvješća o nekoliko manjih sudara na parkiralištima.

Još jedna istraga pokrenuta je u kolovozu, a odnosi se na to je li Tesla pravovremeno prijavljivala sudare kako je propisano zakonom. Istog mjeseca, porota u Miamiju presudila je da je Tesla djelomično odgovorna za smrtonosnu nesreću na Floridi 2019. godine koja je uključivala njezinu tehnologiju Autopilot - različitu od FSD-a - te žrtvama mora isplatiti više od 240 milijuna dolara odštete. Tesla je najavila žalbu na presudu.

Pritisak na poslovanje

Upravitelj fondova Gerber, dugogodišnji Teslin investitor, smatra da bi tvrtka trebala prestati nazivati tehnologiju "potpunom samostalnom vožnjom" i priznati da sustav, koji se temelji isključivo na kamerama, treba nadopuniti radarskim senzorima i drugim hardverom. "Moraju preuzeti odgovornost za činjenicu da softver ne radi ispravno", rekao je.

Tesla je pod pritiskom da postigne uspjeh s FSD-om jer njezin glavni posao - prodaja automobila - posustaje. Pad prodaje povezuje se s bojkotom kupaca kojima se ne sviđa Muskova podrška Donaldu Trumpu i krajnje desnim političarima u Europi. U međuvremenu, konkurenti poput kineskog BYD-a preuzimaju tržišni udio s jeftinijim i kvalitetnim električnim vozilima.

Kao odgovor, Musk je u utorak najavio da će Tesla prodavati dvije nove, jeftinije verzije postojećih modela, uključujući najprodavaniji Model Y. Međutim, investitori, koji su se nadali nižim cijenama ili potpuno novoj ponudi, ostali su razočarani, što je dovelo do pada dionica za 4,5 %.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.