IZ RIMAC AUTOMOBILA danas su objavili da lansiraju produkcijsku verziju svoje druge generacije hiperautomobila s imenom Rimac Nevera. Cijena automobila je 2 milijuna eura. Proizvodnja je, navode u Rimcu, ograničena na 150 jedinica, a isporuke kupcima kreću ove godine.
> VIDEO I FOTO Ovo je Rimac Nevera
O Rimčevom hiperautomobilu odmah su se raspisali svjetski mediji, a laskavu recenziju objavio je i svima dobro poznati Top Gear.
> Top Gear recenzirao Neveru: Zaboravite sve što ste znali o hiperautomobilima
O današnjoj objavi Rimac Automobila Index je razgovarao s financijskim stručnjakom Andrejem Grubišićem i ekonomistom Vukom Vukovićem.
Grubišić: Mate Rimac prolazi glavom kroz zid, uspio je srušiti neke stereotipe
"Prije svega se nadam da će Mate uspjeti u svom naumu. Ono što mi se kod njega sviđa, a što sam imao prilike vidjeti, je to što mi se on čini kao primjer upornosti. On prolazi glavom kroz zid u pozitivnom poslovnom smislu, ne prihvaća olako poraze. Uspio je srušiti neke stereotipe, kao taj da, ako dolazite iz neke zemlje koja nije gospodarski najpropulzivnija, ali imate slobodne ruke i ako vas ne opstruira birokracija, onda je Mate dobar primjer toga da se stvarno može daleko dogurati", odmah je na početku razgovora Grubišić prokomentirao Rimca.
Što god Rimac krene raditi, bilo aute ili komponente za baterijske sustave, to u jednom trenu, navodi Grubišić, postane komercijalno profitabilno.
"Želim mu da kompanija počne što prije zarađivati"
"Želim mu da dođe iz te faze ideje, koju su dosad investitori podržavali, u dio gdje će kompanija operativno početi što prije zarađivati novac. Kad su u pitanju ovakve serije automobila, vidljivo je da je dobar dio toga prestiž. No sve to skupa može biti jedan poguranac za Matu, odnosno da mu potakne prodaju svega drugog što radi i što misli raditi", tumači Grubišić.
"Ovo svakako može doprinijeti prestižu njegovog brenda. No, istovremeno, kad proizvodite samo 150 vozila, onda znate i da je tu niz problema. Jasno je da kupac koji plati jedan automobil dva milijuna eura za njega ne može pronaći servis na svakom uglu, tako da se tu postavlja pitanje što nakon prodaje automobila. Kako će Rimac urediti taj after sale dio, kako će organizirati održavanje, servise, rezervne dijelove? Krenimo od nekih najbanalnijih stvari na automobilu, što kad se pokvari? Dakle, Rimac se logistički treba dobro posložiti", rekao je Grubišić za Index.
"Država ga ne bi trebala opstruirati, ali isto tako nijedan poduzetnik ne bi trebao imati povlašten status"
Navodi kako je poprilično teško ocijeniti u kojem segmentu će ova Rimčeva priča biti profitabilna.
"Mislim da mu ovo može pomoći u svim ostalim stvarima. No moram navesti još kako smatram i dalje ispravnim da Matu Rimca, niti bilo kojeg drugog poduzetnika, država ne bi trebala opstruirati, ali da isto tako nijedan poduzetnik ne bi trebao imati povlašten status. Rimcu želim da uspije i da ima što manje birokratskih prepreka, no ne bih volio da mu se politika, kiteći se njegovim potencijalnim uspjehom, krene dodvoravati. Niti da krene s ustupcima Rimcu jer treba napomenuti kako država ne dijeli ništa svoje, već tuđe", kazao je Grubišić.
Navodi i da je Rimac dokazao kako se borbom, upornošću i pozitivnom poslovnom drskošću može ostvariti cilj.
"Uspjeh Rimca malo pomalo čini živote svih oko njega boljim"
"Što se tiče ekonomskog utjecaja Rimca na gospodarstvo, teško da će građani imati ekonomskog benefita od njegovog posla, no pojavit će se bar neki emotivni aspekt u priči o jednom mladom dečku iz Hrvatske koji je progurao neku pozitivnu priču i zato mu želim da uspije. Vjerojatno da na nekoj masovnoj skali neće doći do benefita, no i da Rimac zaposli 10 ili 100 ljudi, to je već uspjeh. Ne može se očekivati da će sad svaki Hrvat osjetiti neke benefite od njegovog posla, ali za te interesne skupine usko vezane uz njega, kao što su njegovi djelatnici, dobavljači, pa i država kroz poreze, za očekivati je da će oni imati koristi. No malo pomalo, uspjeh Rimca ili nekog drugog poduzetnika čini živote svih oko njega boljim", kazao je Grubišić.
Vuk Vuković: Ovakva proizvodnja se može skupo naplatiti
Index je o današnjem predstavljanju Nevere razgovarao i s našim vrhunskim ekonomistom Vukom Vukovićem.
"Mislim da je to sjajna vijest i odlično strateško pozicioniranje svog proizvoda - limitirana i luksuzna proizvodnja, koju se može skupo naplatiti. To je upravo ono što nam u Hrvatskoj fali - mogućnost specijalizacije za proizvode vrhunske kvalitete i visoke cijene (švicarski scenarij)", rekao nam je Vuković.
"Trebat će vremena da mi kao društvo počnemo na taj način razmišljati jer mi smo još u kontekstu masovne proizvodnje u kojoj naprosto nismo konkurentni. Konkurentni trebamo biti u pojedinim tržišnim nišama", govori naš ugledni ekonomist.
"Brendiranje firme, ali i Hrvatske"
"Zato se nadam da će Rimac uspjeti jer će efekti biti višestruki. S jedne strane brendiranje i firme, ali i Hrvatske u tom smjeru - vrhunskih i luksuznih dobara za high-end klijente, a s druge svakako financijska korist jer ovakvim tipom stvaranja dodane vrijednosti efekt se jako brzo prelije preko plaća zaposlenika, na povećanje potrošnje, a time i rast BDP-a. Drugim riječima, multiplikator je visok", zaključuje Vuković.