Riječka luka lani je imala 19 posto manje prometa

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL

LUKA Rijeka je prošle godine zabilježila smanjenje tereta za 19 posto, no prihodi iz redovnog poslovanja su porasli za dva posto, ali je i gubitak porastao za 2,9 posto, na 30,8 milijuna kuna, pokazuju podaci iz financijskog izvješća te tvrtke.

Na području luke Rijeke lani je pretovareno 2,06 milijuna tona tereta, što je 19 posto manje u odnosu na 2018. godinu, podaci su iz izvješća objavljenog na Zagrebačkoj burzi.

Pritom je najveći pad zabilježen kod rasutog tereta, za 26 posto, na 1,27 milijuna tona, generalni teret je smanjen za 4 posto te je prekrcano 725.653 tone, dok je tonaža kontejnera povećana za 1 posto, na 63.943 tone.

Prema podacima iz izvješća, ukupni prihodi luke Rijeka lani su iznosili 164,36 milijuna kuna, što je 4 posto manje nego godinu prije, dok su ukupni rashodi smanjeni za 3 posto, na 192,2 milijuna kuna.

Rast prihoda

Budući da je velika razlika u isplaćenoj dividendi Jadranskih vrata (2018. godine 11,8 milijuna kuna, 2019. godine 3,3 milijuna kuna), razvidno je da su prihodi nastali poslovanjem luke Rijeka u porastu, ističe se u izvješću.

Naime, poslovni su prihodi porasli za 2 posto, na 159,6 milijuna kuna. Istodobno su poslovni rashodi smanjeni za 12 posto, na 169,8 milijuna kuna.

Iz luke Rijeka u obrazloženju izvješća izdvajaju da je "EBITDA (dobit prije kamata, poreza i amortizacije), koja predstavlja jedan od najvažnijih pokazatelja poslovne uspješnosti tvrtke, lani iznosila 11,7 milijuna kuna, dok je 2018. bila negativna, (minus od 0,5 milijuna kuna), a posljedica je, uz već spomenute prihode, i efektivnijeg upravljanja troškovima društva".  

Poslovno izvješće luke Rijeke za 2019. bilježi pozitivnu promjenu trenda povećanjem prihoda od redovnog poslovanja od 2 posto, unatoč padu tereta od 19 posto, koji je uzrokovan nedostatkom brodova sa željeznom rudačom i ugljenom, brodova sa stokom zbog situacije na Bliskom istoku te potonućem pontona za pretovar kamenog agregata, ističe se u izvješću.

Rast prihoda je, ističu, dijelom posljedica puštanja u pogon kompletnog pozadinskog skladišta Škrljevo, a dijelom orijentacija ka kvalitetnijoj strukturi tereta.

Napominju da je lani luka Rijeka usvojila i prvi put primijenila Međunarodni standard financijskog izvještavanja (MSFI 16), koji je utjecao na računovodstveni prikaz koncesijskog ugovora u financijskim izvještajima. Ukupni učinak primjene MSFI 16 na račun dobiti i gubitka za 2019. je dodatni rashod od 20,9 milijuna kuna, a iz Luke naglašavaju da se radi isključivo o računovodstvenom učinku na poslovni rezultat dok novčani tijekovi društva ostaju nepromijenjeni.

Veliki investicijski ciklus

Iz luke Rijeka ističu i kako je u tijeku veliki investicijski ciklus, a lani su započeti projekti CEF-a na terminalima Rijeka i Bakar u vrijednosti od gotovo 40 milijuna eura.

Luka Rijeka je objavila i konsolidirano izvješće, koje uz matičnu tvrtku obuhvaća i dvije tvrtke u njenom stopostotnom vlasništvu - Luka Prijevoz i Stanovi, a metodom udjela i Jadranska vrata, tvrtku koja ima koncesiju na kontejnerskom terminalu na Brajdici, a u kojoj Luka Rijeka ima 49 udjela.

Na Brajdici je lani pretovareno 2,78 milijuna tona tereta ili 24 posto više nego 2018. godine. Iskazano u kontejnerskim jedinicama (TEU) prekrcano je 271.817 TEU ili 20 posto više.

Prema podacima iz konsolidiranog izvješća, poslovni su prihodi luke Rijeka povećani za 2 posto, na 130,37 milijuna kuna, dok su poslovni rashodi smanjeni za 12,5 posto, na 170,36 milijuna kuna. Konsolidirano izvješće pokazuje gubitak u iznosu od 16,4 milijuna kuna, što je za 43,2 posto manji gubitak nego 2018. godine.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.