Redateljica kontroverznog filma: Snimila sam ga da se zapitamo što radimo djeci

Foto: EPA

REDATELJICA filma Mignonnes (Slatkice) Maïmouna Doucouré napisala je vrlo zanimljiv tekst za Washington Post, u kojem se pozabavila kontroverzama koje je izazvao film, a naročito njegova najava na Netflixu te isječci koji su se širili po društvenim mrežama.

>> Širi se isječak iz "pedofilskog" filma na Netflixu, bijesni Amerikanci traže bojkot

>> W. Post: Ne osuđujte film o twerkanju curica ako ga niste gledali, možda vam se svidi

"Prije nekoliko godina bila sam na nekom društvenom događaju u Parizu, kad je na pozornicu izašla skupina mladih djevojaka plešući na vrlo izazovan način. Imale su samo 11 godina i njihov nastup bio je šokantan. Znatiželjna da shvatim o čemu se radi, sljedećih godinu i pol provela sam razgovarajući sa stotinama djevojčica od 10 i 11 godina širom grada. Rezultat je bio moj film Mignonnes (Slatkice) ili Cuties na engleskom jeziku. Željela sam snimiti film s nadom da ću započeti razgovor o seksualizaciji djece. Film je zasigurno započeo raspravu, iako ne onu koju sam željela", piše za The Washington Post Maïmouna Doucouré, senegalsko-francuska redateljica i scenaristica.

"Djevojčice pokušavaju oponašati seksualnost zbog lajkova na Instagramu ili TikToku"

Pubertet je tako zbunjujuće razdoblje. I dalje si dijete, čudesno naivno i nevino, ali tvoje tijelo se mijenja i ti si istovremeno sve svjesnija i znatiželjnija o njegovom utjecaju na druge ljude. Priče koje su joj povjerile djevojčice s kojima je Doucouré razgovarala bile su nevjerojatno slične. Vidjele su da žena dobiva više lajkova na Instagramu ili TikToku što je više seksi. Pokušavale su oponašati tu seksualnost u uvjerenju da će ih to učiniti popularnijima.

Provedite sat vremena na društvenim mrežama i vidjet ćete da djevojčice u pretpubertetskoj dobi, često našminkane, puće usne i šepire se kao da su odrasle žene. Problem je, naravno, u tome što one nisu žene i shvaćaju što rade. Svoje samopoštovanje grade na temelju lajkova na društvenim mrežama i broju pratitelja, ističe Doucouré.

"Djevojke nisu dovoljno zrele da bi shvatile kako njihovi pokreti izgledaju publici"

Bilo se srceparajuće vidjeti kako te mlade djevojke na sebe stavljaju toliko pritiska. Njihovi stavovi i iskustva s društvenih mreža doveli su do filma Slatkice. Glavna junakinja filma je 11-godišnja djevojčica Amy, čija je obitelj, kao i obitelj Maïmoune Doucouré, došla iz Senegala i živi u Parizu. Frustrirana neuspjehom svoje majke da preuzme kontrolu nad svojim životom, Amy odlučuje potražiti slobodu tako što se pridružuje skupini djevojaka iz škole koje se pripremaju za lokalno plesno natjecanje i osmišljavaju izazovne pokrete, oponašajući ono što su vidjele na svojim mobitelima.

Djevojke, međutim, nisu dovoljne zrele da bi shvatile kako njihovi plesni pokreti izgledaju publici. Tek kad vidi šok na licima roditelja u publici, a istodobno razmišljajući o tome što prolazi njena majka, Amy shvaća da ti plesni pokreti ne donose nikakvu slobodu. Ona odabire svoj put, balansirajući između tradicionalnih obiteljskih korijena i liberalnijeg grada u kojem živi.

"Nekim ljudima je bilo neugodno gledati te scene, ali životi tih djevojčica su neugodni"

Nekim je ljudima bilo neugodno gledati određene scene iz mojeg filma, nastavlja svoju kolumnu Maïmoune Doucouré. Ali ako zaista poslušamo 11-godišnje djevojčice, njihovi životi su neugodni.

Mi odrasli nismo dali djeci alate za zdravo odrastanje u našem društvu. Doucouré je željela ljudima otvoriti oči za ono što se zaista događa u školama i na društvenim mrežama, prisiljavajući ih da se suoče s prizorima mladih djevojčica, našminkanih i odjevenih, kako sugestivno plešu da bi oponašale svoju omiljenu pop ikonu.

Doucouré ističe kako je željela da odrasli provedu 96 minuta gledajući svijet očima 11-godišnje djevojčice, onako kako ona živi 24 sata dnevno. Ove scene je teško gledati, ali one zbog toga nisu ništa manje istinite. Kao i većina 11- i 12-godišnjakinja, glumice u filmu već su vidjele takve plesove, pa i više od toga.

Projekt je odobrilo tijelo francuske vlade za zaštitu djece

Unatoč tome, tijekom snimanja pazilo se na njihovu dob. Na setu je bio i educirani savjetnik. Nije bilo golotinje, osim u jednom kadru od jedne sekunde u kojem glavna junakinja vidi izložene grudi glumice starije od 18 godina dok gleda snimku plesa na mobitelu. Projekt je čak odobrilo tijelo francuske vlade za zaštitu djece.

Ovaj film je moja priča. Cijelog svog života žonglirala sam između dviju kultura, senegalske i francuske. Zbog toga me ljudi često pitaju o ugnjetavanju žena u tradicionalnim društvima. A ja uvijek pitam nije li objektivizacija ženskih tijela u zapadnoj Europi i Sjedinjenim Američkim Državama druga vrsta ugnjetavanja. Kad se djevojke u tako mladoj dobi osjećaju kao da ih netko procjenjuje, koliko će slobode uistinu imati u životu, pita se Doucouré.

Snimila film da bi započela raspravu o seksualizaciji djece u današnjem društvu

Francuska redateljica piše da je Slatkice snimila da bi započela raspravu o seksualizaciji djece u današnjem društvu kako bi možda, samo možda, političari, umjetnici, roditelji i odgajatelji mogli raditi zajedno na promjenama koje će koristiti naraštajima djece koja dolaze.

Maïmoune Doucouré završava svoju kolumnu za The Washington Post iskreno se nadajući da ta rasprava neće biti tako teška da će biti zahvaćena današnjom "kulturom otkazivanja".

*Index koristi third party aplikacije za realizaciju anketa kako bismo smanjili mogućnost manipulacije anketom od strane korisnika, ali i potpuno odagnali mogućnost vlastitih manipulacija rezultatima. Svejedno, online ankete ne mogu se smatrati znanstveno utemeljenima niti vjerodostojno predstavljaju većinu hrvatske populacije. Index, naime, relativno rijetko posjećuju potpuni idioti, koji pak u ukupnoj hrvatskoj populaciji imaju značajan udio.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.