Prepolovio se japanski brod iz kojeg se izlila nafta na Mauricijusu

Foto: EPA

PREPOLOVIO se japanski teretni brod koji je izazvao ekološku katastrofu nakon što se prošli mjesec nasukao na greben na Mauricijusu, objavile su vlasti u subotu.

Stanje broda MV Wakashio pogoršalo se u subotu ujutro, a do podneva se prepolovio, rekao je mauricijski nacionalni krizni odbor.

"Oko 16.30 odvojio se prednji dio broda", navodi se u izjavi. "Stručnjaci su savjetovali da se počne s planom vuče."

Brod se nasukao na koraljni greben 25. srpnja i iz njega se izlilo 1000 tona nafte ugrozivši koralje, ribe i druge oblike života u moru. Znanstvenicu su rekli da je to dosad najgora ekološka katastrofa u zemlji.  

Većina nafte s broda ispumpana je, no ostalo je još 166 tona nafte i vlasti rade na tome da je uklone.

U petak je nešto preostale nafte s broda iscurilo u ocean, rekla je predsjednica mauricijske udruge za očuvanje mora.

Vlasti su u subotu postavile plutajuće barijere kako bi prikupile naftu oko broda.

Krizni odbor rekao je da je posebna pozornost dana osjetljivim mjestima poput morskog parka The Blue Bay, Ile aux Aigrettes i the Pointe D'Esny, utočištu rijetkih životinja.

Očekuje se da će se vrijeme pogoršati tijekom sljedećih nekoliko dana te da će valovi dosegnuti 4,5 metara, priopćile su vlasti. Japanski ministar okoliša Shinjiro Koizumi rekao je u subotu da planira poslati skupinu dužnosnika iz ministarstva i drugih stručnjaka da procijene štetu.

Tanker je dug 299,5 i širok 50 metara. Plovi pod zastavom Paname i vlasnik je tvrtka Okiyo Marine, podružnice Nagashiki Shippinga.

Mauricijus, poznat po djevičanskim plažama, popularan je među turistima od kojih je zemlja prošle godine zaradila 1,6 milijardi dolara.

Stručnjaci kažu da se utjecaj izlijevanja još procjenjuje, ali šteta bi mogla još desetljećima pogađati Mauricijus i njegovo gospodarstvo koje ovisi o turizmu.

Uklanjanje broda vjerojatno će trajati mjesecima. Bivša kolonijalna sila Francuska rekla je da će pomoći u čišćenju.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.