NANOBIT, zagrebačku gaming kompaniju koju su prije 12 godina osnovali Alan Sumina i Zoran Vučinić, i to bez ikakvog kapitala, sa samo dva računala, za gotovo milijardu kuna preuzima švedska Stillfront grupa, jedna od vodećih svjetskih gaming kompanija u free-to-play segmentu, a vijest o tome objavljena je jučer.
>> Švedski Stillfront preuzeo Nanobit za gotovo milijardu kuna
Telefoni im od tad ne prestaju zvoniti, a mi smo ih uspjeli nakratko uloviti. Alan Sumina i Zoran Vučinić su za Index otkrili da nisu samo Šveđani bili zainteresirani za njihovu kompaniju. Dobili su i puno veće ponude, iako je, moramo priznati, ovaj posao vrijedan milijardu kuna i više nego impresivan. No njima novac nije presudan, a nije im bio ni kad su kompaniju pokrenuli prije 12 godina, dok još nisu imali ni ured.
Dobili su i veće ponude, Indexu rekli zašto su prihvatili baš ovu
"Novac nam nije bio motivacija kad smo krenuli s poslom, pogotovo nije motivacija u kreativnoj industriji kad radiš nešto što voliš. Dobili smo i veće ponude od ove, no nismo bili kompatibilni sa zainteresiranim stranama. No naravno da je i ovo puno novaca", rekli su nam Sumina i Vučinić, iza kojih su dani nespavanja jer su radili na zaključivanju ovog posla teškog milijardu kuna.
Transakcija će biti provedena u dva navrata: Stillfront će prvo kupiti 78% udjela Nanobita za 100 milijuna dolara, a nakon dvije godine će kupiti i ostatak udjela u Nanobitu, po cijeni koja će ovisiti o kretanju dobiti prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) Nanobita u financijskim godinama 2021. i 2022. Ukupan iznos koji će Stillfront platiti na kraju transakcije iznosit će do 148 milijuna dolara, prilagođeno za stanje gotovine, što je oko milijardu kuna.
Stillfront je vodeća free-to-play kompanija koja okuplja 14 gaming studija diljem svijeta. Zapošljava više od 800 zaposlenika, a glavna tržišta su SAD, Njemačka, Bliski istok i Sjeverna Afrika te Francuska i Kanada. Sjedište je u Stockholmu, a kompanija je javno izlistana na Nasdaq First North Premier Growth Marketu.
"Imali smo više ponuda, odabrali smo partnera koji će nam se najmanje miješati u planove"
Sumina i Vučinić ističu kako su ovu švedsku tvrtku odabrali upravo jer im se neće miješati u posao, nego će tvrtka nastaviti raditi i rasti kao i do sad.
"Poanta priče je da smo imali ponude od više partnera, no odabrali smo partnera koji će nam se najmanje miješati u naše interne planove. Njih ne zanima upravljanje tvrtkom, već da izvršimo plan koji smo imali, tako da neće biti promjena u firmi. I prošle smo godine imali ponude za preuzimanje, zapravo nas svake godine netko želi kupiti, no trebalo nam je vremena da pronađemo tvrtku koja bi nam bila najkompatibilnija, koja ima pravu kombinaciju kvaliteta. Ovdje se radi o švedskoj tvrtki, kojoj je ovo 15. put da preuzima neku tvrtku", ispričao nam je Alan Sumina.
Dodao je kako stoga sve ostaje kao što je bilo. Menadžment ostaje isti, Nanobit i dalje vode Sumina i Vučinić, koji ističu da u praksi ljudi neće primijetiti promjenu, osim što će zaposlenici dobiti pristup i ostalim tvrtkama iz Stillfront grupe.
"Nitko nam ne dolazi izvana. Tvrtka ostaje u Zagrebu i apsolutno se ništa ne mijenja. Sve je na nama, nitko nam nije uvjetovao trebamo li ili ne zapošljavati, imamo 20 otvorenih pozicija, nastavit ćemo zapošljavati kao i dosad. Nanobit će nastaviti rasti kao hrvatska tvrtka, iako je vlasništvo švedsko. Doduše, i mi smo dobili dio dionica tvrtke i to nismo mali dioničari, već smo jedan od većih dioničara pojedinačno", istaknuli su Alan Sumina i Zoran Vučinić.
>>Ogroman uspjeh hrvatske gaming firme
Što planiraju u naredne dvije godine?
Navode kako je dobra stvar što sve te akvizirane firme sudjeluju i u odlučivanju i daljnjem rastu i razvoju grupe.
"Htjeli smo nekog da nas pusti da radimo kao i do sad, ali da nam daju potporu i znanje. Ovako sad imamo pristup 800 ljudi iz cijelog svijeta gaming industrije koji super rade i briljantni su", navodi dvojac iz Nanobita.
Na pitanje što sad planiraju kad su zaradili toliku svotu novca, odgovaraju kako će naredne dvije godine sigurno ostati u Nanobitu, dok će za dvije godine, kad Stillfront Nanobit u potpunosti postane vlasnik Nanobita, vidjeti što će dalje.
"Prije nego što smo krenuli u akviziciju raspitali smo se što rade vlasnici tvrtki koje je Stillfront grupacija prije preuzela i doznali smo da su svi još s njima. Mislim da ćemo ostati s njima ove dvije godine iako nas ugovor ne veže na to. Naime, ugovorom nisu propisana pravila da moramo ostati, ali nama je cilj ostati naredne dvije godine, a kasnije ćemo vidjeti, ili ćemo ostati ili ćemo raditi nešto novo", kazali su nam.
Sa Šveđanima su prve Zoom sastanke započeli u ožujku, kad je krenula pandemija koronavirusa i kad je naglo porastao interes za igrama.
"Tad smo krenuli s inicijalnim razgovorima, a pregovori su se zahuktali tijekom ljeta i cijeli je proces brzo finiširan. U tome su nam dosta pomogli konzultanti i odvjetnici iz Londona. Firma iz Velike Britanije koja je vodila pregovore je radila na sklapanju najvećih poslova u gaming industriji u vrijednosti do 10 milijardi dolara. Tempo nam je bio težak zadnjih dana jer smo htjeli sklopiti posao do 17. rujna, tako da smo zadnjih dana radili po 24 sata", kazali su nam Sumina i Vučinić.
"Ovo je najzdravija grana gospodarstva, često zaboravljena"
Nanobitove najpopularnije igre, koje skidaju milijuni diljem svijeta su Hollywood Story, Tabou stories, My story, Chef Town i Fashion City, a nerijetko su istaknuti kao preporučene aplikacije Google i Apple Storea.
"Ljudi misle da radimo igre za curice, no mi smo radili svaki tip igara, najuspješnije igre su nam za žensku populaciju i namijenjene su populaciji od 35 do 45 godina, ne radimo igre za djecu. Recimo, naša igra Hollywood story je postala veliki hit na arapskom tržištu, gdje ju je skinulo milijun ljudi u mjesec dana. Ta je igra provokativna za njihovo tržište jer činjenica da žena sama bira s kim će na spoj je tamo kontroverzna, tako da je moguće čak i mijenjati društvo kroz igre", rekao nam je Zoran Vučinić.
Za kraj su istaknuli kako je ovaj posao koji su sklopili jedan dobar poticaj hrvatskom tehnološkom sektoru, za koji navode da je najzdravija grana gospodarstva, iako je, dodaju, često zaboravljena.
Na kraju, podsjetimo kako je danas Nanobit sa svojim igrama prisutan u više od 150 zemalja svijeta, zapošljava 125 visokoobrazovanih zaposlenika te je jedan od najpoželjnijih hrvatskih poslodavaca. Nanobitove igre ukupno su preuzete više od 145 milijuna puta, a na mjesečnoj razini ih igra preko 10 milijuna aktivnih igrača sa svih kontinenata svijeta.
Najutjecajniji svjetski mediji Nanobit već niz godina svrstavaju na popise najbrže rastućih kompanija Europe. Samo u ovoj godini Nanobit je svoje igre lokalizirao na čak šest novih jezika, i to na njemački, francuski, španjolski, talijanski, ruski i japanski, uz standardni engleski jezik, čime se probio na više od 15 novih tržišta.