EUROPSKI parlament odobrio je uvođenje novih pravila o ugradnji sigurnosne tehnologije u nova vozila.
Od 2022. sustav se mora ugrađivati u nove modele, a od 2024. u postojeće modele
Tako će se od svibnja 2022. u nove modele, a od svibnja 2024. i u postojeće modele morati ugrađivati inteligentni sustav za pomoć pri kontroli brzine (ISA), sustav za olakšavanje ugradnje uređaja za blokadu u slučaju vožnje pod utjecajem alkohola, sustav za upozoravanje u slučaju pospanosti i manjka pozornosti vozača, napredni sustav za upozoravanje u slučaju odvraćanja pozornosti vozača, signal za zaustavljanje u nuždi, sustav za detekciju pri vožnji unatrag i uređaj za snimanje podataka o događajima, odnosno svojevrsna crna kutija.
Prema procjenama onih koji su radili na novim pravilima za vozila u zemljama Europske unije, sustav ISA mogao bi na razini cijele EU smanjiti broj smrtnih slučajeva na cestama za 20 posto.
Sustav će upozoravati kod prekoračenja brzine
"ISA će vozaču pružati povratne informacije na temelju mapa i promatranja prometnih znakova uvijek kada se prijeđe ograničenje brzine. Ne uvodimo ograničavanje brzine, nego inteligentni sustav uz pomoć kojeg će vozači točno znati kada prekoračuju brzinu. To neće samo sve nas učiniti sigurnijima nego će i pomoći vozačima da izbjegnu kazne zbog prekoračenja brzine", rekla je Róża Thun koja je bila zadužena za ovaj zakonodavni prijedlog u EU parlamentu.
Nova pravila i za kamione i autobuse
Jedna od novosti je i to da će kamioni i autobusi morati biti projektirani i proizvedeni tako da najugroženiji sudionici u prometu, kao što su biciklisti i pješaci, budu vidljiviji vozaču
Ta će vozila morati biti opremljena elementima za što je moguće veće eliminiranje mrtvih kutova s prednje i bočne strane. Tehnologija izravnog vidnog polja trebala bi se primjenjivati na nove modele od studenoga 2025., a za postojeće modele od studenoga 2028.
Kako navode u Parlamentu, novim pravilima vode se i poboljšanja pasivne sigurnosti, uključujući ispitivanja izdržljivosti na sudar, sprijeda i bočno, te vjetrobranskih stakala kako bi se ublažila težina ozljeda pješaka i biciklista.
Uredbu koju je Parlament usvojio treba još odobriti i Vijeće ministara EU-a, no bi trebalo biti tek pitanje formalnosti.