Nestašica čipova je golemi problem, šef Mercedesa rekao do kad bi sve moglo trajati

Foto: EPA

NESTAŠICA čipova koja je izazvala velike poremećaje u svjetskoj proizvodnji automobila mogla bi se protegnuti na 2022., pa i na 2023. godinu, upozorio je šef njemačkog proizvođača luksuznih automobila Daimler u razgovoru za britanske medije.

Covid-19 testirao je spremnost autoindustrije na nepovoljne uvjete poslovanja i pokazalo se da kompanije moraju temeljito analizirati svoje opskrbne lance, rekao je predsjednik upravnog odbora Daimlera Ola Kaellenius.

Izvući ćemo pouku iz te provjere i još dublje analizirati osnovne elemente opskrbnog lanca kako bi naš sustav bio otporniji, objasnio je Kaellenius.

Opskrba poluvodičkim čipovima ne uspijeva podmiriti potražnju u nizu industrijskih sektora, uključujući autoindustriju koja se brzo oporavila od koronakrize, podsjeća BBC.

Pogoni su u Maleziji zatvoreni zbog nestašice koja će "značajno utjecati na proizvodnju i prodaju u trećem tromjesečju", rekao je za BBC na Međunarodnom sajmu mobilnosti u Münchenu Kaellenius, ujedno i čelnik i Mercedes-Benza.

Prognoze šefa Mercedesa

"Proizvođači čipova kažu da će se, gledano iz strukturne perspektive, ova situacija protegnuti i na 2022., a potom će se situacija postupno poboljšavati", dodao je.

To znači da bi se nestašica mogla otegnuti i do 2023. godine, ali "nadamo se da neće biti tako ozbiljna kao u proteklih nekoliko mjeseci", napomenuo je čelnik njemačke tvrtke.

Član uprave njemačkog dobavljača dijelova i sustava za autoindustriju Boscha Harald Kroeger ističe pak da je glavni razlog problema u opskrbi tržištu automobila "dramatičan" rast  potražnje, što je, po njegovim riječima, dobra vijest za automobilsku industriju. 

"Prije samo godinu dana bili smo u mračnom dobu korone, prodaja je padala i nitko nije očekivao tako brz oporavak tržišta automobila. Sada definitivno nastojimo hitro podmiriti tu potražnju", ističe Kroeger.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.