MINISTARSTVO mora, prometa i razvitka Božidara Kalmete u posljednjih osam mjeseci toliko je imalo nesreća i afera u svom resoru da se slobodno može preimenovati u Ministarstvo katastrofe. Umjesto da se premijerka Jadranka Kosor odavno riješila ovog ministra, najveću zadovoljštinu koju je dobila nezadovoljna javnost bilo je "ozbiljno promišljanje o ostavci", što je najavio sam Kalmeta prije Nove godine nedugo nakon željezničke nesreće u Zagrebu.
Uostalom, Kalmeta je na novogodišnjem domjenku poručio da želi u 2010. godini što manje nesreća, no čini se da njegove molitve nisu uslišene. Što se sve loše događalo u Kalmetinu resoru u posljednjih osam mjeseci, pokušat ćemo nabrojiti u nastavku teksta.
24. SRPNJA 2009.: U teškoj željezničkoj nesreći u Rudinama u blizini Kaštela nagibni vlak iskliznuo je iz tračnica. U nesreći je poginulo šest osoba, 55 ih je teže i lakše ozlijeđeno. Kalmeta je smijenio čelništvo HŽ Infrastrukture, otvorio istragu i proglasio se apsolutno nevinim iako je oporba grmjela da je nesreća proizvod višegodišnje korupcije u HŽ-u.
25. LISTOPADA 2009: Trajekt Marco Polo uspio se zabiti u otok Sit. Kalmeta je najavio osnivanje povjerenstva koje će istražiti uzrok nasukavanja trajekta Marko Polo, koje je zaključilo naposljetku da nitko nije naredio mijenjanje kursa.
21. STUDENOGA 2009.: Kompozicija teretnog vlaka sa 16 vagona iskliznula je iz tračnica nadomak kolodvoru Sušak-Pećine. U nesreći su lakše ozlijeđeni pomoćnik strojovođe i dvoje prolaznika koji su se zatekli uz pješački prijelaz preko željezničke pruge u trenutku nesreće. Pričinjena je velika materijalna šteta. Kalmeta je posjetio mjesto nesreće i, naravno, najavio istragu.
26. STUDENOGA 2009.: Bivši predsjednik i član Uprave HAC-a Jurica Prskalo i Mario Lovrinčević, direktor Sektora za građenje Goran Legac, glavni inženjer projekta Bosiljevo-Sveti Rok Željko Kandžija, kao i suvlasnik Skladgradnje Slaven Žužul uhićeni su u akciji DORH-a, Uskoka i MUP-a. Čelništvo HAC-a tereti se za korupciju jer su u poslu bojenja tunela Mala Kapela i Sveti Rok oštetili državni proračun za 21 milijun kuna. Kalmeta je rekao da institucije rade svoj posao te da nije znao što se točno događa u HAC-u iako su svi mediji o tome pisali.
21. PROSINCA 2009.: Vlak na relaciji Sisak-Zagreb iskočio je iz tračnica te se zabio u betonski odbojnik na zagrebačkom Glavnom kolodvoru. Ozlijeđeno je 52 putnika od čega dvoje teže. Opća ocjena bila je kako je nesreća pokazala svu nužnost obnove voznog parka HŽ-a, čiji su vlakovi u velikom dijelu "loši i zastarjeli". Kalmeta je iz moralnih razloga ponudio ostavku, a djelatnici HŽ-a morali su ga ovog mjeseca podsjetiti na nužnost obnove voznog parka.
9. SIJEČNJA 2010.: Kompozicija teretnog vlaka s devet vagona iskliznula je iz tračnica na pruzi Knin-Šibenik u blizini kolodvora u Perkoviću. U ovoj nesreći, na sreću, nije bilo ozlijeđenih. U vlaku kojemu je krajnje odredište bila šibenska luka, prevozilo se umjetno gnojivo. Jedan vagon se prevrnuo i prosuo teret po travi uz tračnice.
11. SIJEČNJA 2010.: Željeznička nesreća dogodila se na željezničkom kolodvoru u Capragu gdje se na lokomotivi putničkog vlaka razletio transformator. Kalmeta je na konferenciji za novinare natuknuo da bi se možda moglo govoriti i o sabotažama.
27. SIJEČNJA 2010: "Što god ima u mom resoru ili bilo tko da je nešto napravio, svaki službenik u Ministarstvu, vi svi pitate mene", rekao je Kalmeta odgovarajući na novinarski upit vezan uz arheološku aferu kada je HAC isplatio stotine milijuna kuna za istraživanje arheoloških lokaliteta, što se, pak, povezuje sa suprugom Ive Sanadera, Mirjanom.
2. VELJAČE 2010.: Pri izlasku teretnog vlaka 45906 iz željezničke postaje Lokve u smjeru Zagreba, došlo je do iskakanja dvaju vagona. Nitko nije ozlijeđen.
22. OŽUJKA 2010.: Jadrolinijin trajekt Tin Ujević na liniji iz Starog Grada na Hvaru udario je bokom prilikom pristajanja u Gat svetog Nikole u splitskoj gradskoj luci. Probijeni su spremnici i u more istječe gorivo. U nezgodi nije bilo ozlijeđenih, ali je isteklo oko 35 tona nafte.