AUTOCESTA Zagreb-Sisak bit će, iako u ravnici i bez ijednog tunela, tri i pol puta skuplja od zahtjevnije Dalmatine te više nego dvostruko skuplja od gradnje prosječne, nezahtjevne autoceste u Europi, piše Novi list.
HAC: Cijena je visoka zbog muljevitog terena
U Hrvatskim autocestama visoku cijenu trase opravdavaju nezgodnim muljevitim terenom. Da bi se mulj nasipao potrebno je, kažu, sa strane dovesti velike količine šljunka, dok je na velebitskim dionicama Dalmatine materijal bio nadohvat ruke.
"Imam podatak da su, prema europskim mjerilima, u prosjeku hrvatske autoceste jeftinije od ostalih", rekao je čelnik HAC-a Stjepko Boban premijerki Kosor prilikom ponovnog otvaranja radova na autocesti u utorak. Kako je konstatirao, ta će autocesta biti jedan od primjera kako se u Hrvatskoj "dobro, efikasno i jeftino grade ceste".
Europske analize, uistinu kažu da se kod nas grade jeftinije autoceste, no cijena radova na A11 od njih itekako odskače. Prema istraživanju češkog IBR Consultinga, cijena gradnje jednog kilometra autoceste na nezahtjevnom terenu u Hrvatskoj prosječno stoji šest milijuna eura, dakle gotovo dva i pol puta manje nego što će koštati radovi na autocesti Zagreb-Sisak.
Prema tom istraživanju, u gradnji nezahtjevnih autocesta najskuplja je Austrija u kojoj kilometar takve autoceste košta 11 milijuna eura. Što se tiče zahtjevnog terena, prosječna se cijena gradnje u Hrvatskoj penje na 12 milijuna eura, što je opet za 2,8 milijuna manje od gradnje A11, ukoliko je ona, kako tvrde u HAC-u, zahtjevna.