Nizozemski pivar Heineken preliminarno je danas izvijestio o većem prihodu u prvom tromjesečju, uz veći obujam prodaje i podignute cijene. Od siječnja do ožujka Heinekenov prihod porastao je za 7.2 posto, na 8.2 milijarde eura. Kada se isključe promjene valutnih tečajeva i jednokratne stavke, neto prihod uvećan je organski za 9.4 posto, na 6.85 milijardi eura.
Nepovoljne promjene valutnih tečajeva smanjile su neto prihod za 294 milijuna eura, navodi se u izvješću. Potporu rezultatima pružile su pak za 6.0 posto više cijene. Heineken je na početku godine prodao za 4.7 posto više piva nego u istom razdoblju 2022., prema preliminarnim podacima, povećavši obujam prodaje na godišnjoj razini prvi put u godinu dana. U četvrtom tromjesečju prošle godine prodaja mu se bila smanjila za 3.2 posto.
Neizvjesno tržište
Kompanija želi ponovo povećati prodaju u ovoj godini, koja se bila smanjila u 2023. jer su bili podigli cijene kako bi pokrili veće troškove energije i ječma. U prvom tromjesečju Heineken je povećao obujam prodaje i neto prihod na svim tržištima, naglasio je izvršni direktor Dolf van den Brink, dodajući da su poticaj rezultatima bili i raniji Uskrs i jednokratni faktori.
No, gospodarsko okruženje i dalje je "izazovno i nesigurno", upozoravaju u nizozemskoj kompaniji. "Unatoč solidnom početku godine, ne možemo pretpostaviti da će prihod rasti istim tempom i u ostatku godine", priopćeno je.
Kompanija je u veljači upozorila na neizvjesne prognoze za dva važna tržišta, Vijetnam i Nigeriju, gdje je lani bilježila slabije rezultate zbog pogoršanog gospodarskog okruženja. Na početku ove godine prodaja je na oba tržišta porasla po dvoznamenkastim stopama, odražavajući nisku poredbenu osnovicu u 2023.