Čitateljica: Čekam termin od siječnja. KBC: Ako dođe do nesporazuma, službe ga riješe

Foto: Miroslav Lelas/PIXSELL

ČITATELJICA iz Splita požalila se kako od siječnja ne može dobiti termin za UZV štitnjače u splitskoj bolnici. Iako je na HZZO-ovoj listi čekanja bilo slobodnih termina, ističe kako su joj zdravstvene djelatnice kazale da nema mjesta te da će se na pregled morati doći naručiti krajem travnja.

Splićanka nam je kazala kako je upis pokušala obaviti na šalteru Zavoda za nuklearnu medicinu, gdje su joj zaposlenice KBC-a objasnile da nije do njih, nego da se radi o naputku ministra koji im ne dozvoljava da toliko unaprijed upisuju pacijente za preglede.

Odlučila je, kaže, pričekati kraj mjeseca kako bi se upisala, ali smatra da se ovakvim postupcima prema pacijentima i nemogućnosti zakazivanja termina utječe na prividno smanjenje listi čekanja u zdravstvu. Pri tome, žali se, ugrožava se zdravlje pacijenata. Kako još uvijek nije uspjela dobiti termin, probleme je iznijela anonimno i potaknuta saznanjima da nije jedina pacijentica koja ne može dobiti termin u splitskoj bolnici.

KBC: Ako se dogodi nesporazum, naše službe to rješavaju

Provjerili smo sa splitskim KBC-om što se točno dogodilo te zbog čega pacijentica nije mogla dobiti termin. Odgovorili su nam kako ne postoji razlog zbog kojeg pacijenti ne mogu dobiti prvi slobodni termin za UZV štitnjače.

"Djelatnici KBC-a Split ne odbijaju upis pacijenata niti za to imaju bilo kakav naputak. Ipak, ako se dogodi bilo kakva nepredviđena poteškoća ili nesporazum pri upisu, naše bolničke službe redovito rješavaju takve pritužbe kako bi naši sugrađani imali što bržu i kvalitetniju zdravstvenu zaštitu. Za pregled se potrebno upisati osobno na šalteru Zavoda, putem maila ili preko obiteljskog liječnika”, rekli su te dodali:

"Nadalje, svaki tjedan HZZO nam dostavlja listu naručenih pacijenata za UZV štitnjače koje su oni preusmjerili u druge poliklinike. Takvih otkazanih narudžbi bude više desetaka tjedno, stoga nam se iz dana u dan oslobađaju novi termini. Trenutno je prvi slobodan termin za UZV štitnjače 2. svibnja 2024. godine.”

Ministarstvo: Odgovornost je na ravnatelju, mi smo im omogućili sve alate

O slučaju smo kontaktirali i Ministarstvo zdravstva kako bismo provjerili jesu li za određene pretrage napravljeni drugačiji sistemi naručivanja te odbijaju li zdravstveni djelatnici naručivanje pacijenata na pregled prema njihovom naputku.

Iz Ministarstva su odgovorili kako punu odgovornost treba preuzeti ravnatelj kojem su oni omogućili sve alate kako bi se liste čekanja smanjile.

"Ministarstvo zdravstva je zatražilo žurno očitovanje KBC-a Split s obzirom na zakonsku odgovornost ravnatelja za provođenje pravovremene i kvalitetne zdravstvene skrbi. Važno je dodatno naglasiti da Ministarstvo zdravstva zdravstvenim ustanovama omogućuje sve alate usmjerene skraćivanju listi čekanja dok su operativni procesi, i u konačnici, kao i funkcionalnost bolničkih radilišta, odgovornost ravnatelja i voditelja odjela, kao i djelatnika koji su nezaobilazna karika u aktivnom upravljanju listama čekanja.”

Ministarstvo nije odbacilo navode pacijentice koja ne zna koliko će još dugo čekati pregled iako se, navodi, ministar hvali smanjenim listama čekanja i pravovremenom zdravstvenom skrbi.

Karačić Zanetti: Sve češće pacijenti moraju čekati šest mjeseci da bi se naručili

Podsjetimo kako ovo nije prvi slučaj u javnosti u kojem se pacijenti žale na probleme s listama čekanja zbog kojih se, po njihovom mišljenju, stvara dojam kako su se one smanjile. O svemu smo razgovarali s predsjednicom udruge Prava pacijenata dr. sc. Jasnom Karačić Zanetti, koja je svjesna problema u kojima se pacijenti nalaze.

"Ne samo da dobiju termine koje čekaju mjesecima i godinama, već je u praksi sve češće da se uopće ni ne može dobiti termin, odnosno da pacijenti moraju čekati šest mjeseci da bi se uopće naručili pa onda još čekaju šest mjeseci ili godinu dana.

Takva praksa je nedopustiva i ustanove koje to rade bi morale snositi odgovornost za to jer ne znaju upravljati svojim resursima. Pravo na dostupnost zdravstvene zaštite je osnovno pravo svakog pacijenta i osiguranika i ono je temeljno da bi uopće sva druga prava mogla dolaziti u obzir”, poručila je Karačić Zanetti.

Upitali smo je može li se na ovaj način, ne upisujući pacijente na liste, utjecati i na samu njihovu dužinu te protivi li se zakonu takvo poslovanje?

"Moguće je ako se pacijentu ne da termin, da onda on uopće nije na listi čekanja, pa prividno mogu biti lažni pokazatelji o boljoj situaciji nego što jest u stvarnosti. Međutim, to nije dopuštena praksa jer to za pacijente znači da im se nije omogućila zdravstvena zaštita. U tim situacijama pacijent može tužiti zdravstvenu ustanovu, pa čak i državu pred europskim sudom za ljudska prava”, zaključila je.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.