Foto: FAH
SLOVENIJA razmišlja o deregulaciji tržišta naftnim derivatima kako bi postala cjenovno konkurentnija susjednim državama na čijim pumpama sve više toče benzin ne samo strani vozači nego i Slovenci koji žive u graničnom području.
Kako u ponedjeljak navodi ljubljanski dnevni list "Dnevnik" o načinima deregulacije kojom bi se ukinulo dosadašnje administrativno određivanje cijena svaka dva tjedna radi se studija na čemu rade dva profesora na ljubljanskom Ekonomskom fakultetu, a najprije će je na uvid dati gospodarskoj komori, a onda i vladi.
U planu smanjenje trošarina na naftne derivate?
Razmišlja se i o većem smanjenju trošarina na naftne derivate, što stalno vladi predlaže opozicija, ali i o modelu po kojemu bi formiranje cijena bilo slobodno, a ne vezano na vladine uredbe koje se donose svaka dva tjedna, kad se maloprodajna cijena naftnih derivata usklađuje s cijenom nafte na tržištu i omjerom tečaja eura i američkog dolara.
Studija o mogućim učincima deregulacije cijena naftnih derivata u Sloveniji neće biti završena prije jeseni, potvrdio je za "Dnevnik" Igor Masten s Ekonomskog fakulteta koji je jedan od dvojice autora koji rade na studiji, iako bi smanjivanje cijena benzina najveće učinke imalo u predstojećoj ljetnoj turističkoj sezoni kada je tranzit vozila kroz Sloveniju najveći.
Gorivo jeftinije u Austriji i Mađarskoj
Studija je pokazala da vozači osobnih vozila koji umjesto u Sloveniji gorivo toče u susjednim državama mogu po punjenju uštedjeti i do desetak eura, a vozači teretnih vozila i znatno više.
Gorivo je u Austriji jeftinije u prosjeku za 6,5 posto prema Sloveniji, a u Mađarskoj i 9 posto. Gorivo u Italiji je skuplje nego na slovenskim crpkama, dok u studiju još nisu uključeni rezultati komparativne analize cijena s onima u Hrvatskoj.