Foto: FAH
MINISTARSTVO pomorstva, prometa i infrastrukture (MPPI) priopćilo je danas kako smatra da zahtjevi privatne tvrtke Trajektna luka Split d.d., čiji su radnici danas prosvjedovali i blokirali promet, nisu utemeljeni na činjenicama i ne odgovaraju istini.
MPPI: Tarife više-manje jednake
Navodi i kako su tarife u Dubrovniku, Pločama i Rijeci vrlo slične onima u Splitu u većini svojih relevantnih stavki. Nigdje se u njima posebno ne predviđa, obračunava niti plaća koncesionaru 'ukrcaj i iskrcaj putnika i vozila', a tehnologija ukrcaja/iskrcaja putnika i vozila jednaka je u svim ovim lukama, ističe MPPI.
Tarife koje se za privez/odvez brodova u domaćem linijskom prometu primjenjuju u Zadru, Šibeniku i Dubrovniku, kako ističe MPPI, potpuno su iste kao u Splitu i to na način da se "obračunava po ticanju", a ne odvojeno za privez, a odvojeno za odvez.
Split nije iznimka
U Pločama i u Supetru se naplaćuju za četvrtinu manje tarife nego u Splitu te se također obračunava po ticanju, napominje ministarstvo i smatra kako ovo jasno dokazuje da Split nije iznimka, odnosno da koncesionar u Splitu nije u nepovoljnijem položaju nego pružatelji usluga u drugim usporedivim lukama u Hrvatskoj.
Dapače, trajektna luka Split d.d. ujedno je i jedini koncesionar koji obavlja ove poslove, pa ministarstvo smatra kako i zbog te pozicije nema argumenata da bi netko drugi od njega samog bio u povoljnijem položaju.
Usporedbom s talijanskom lukom Ancona, ministarstvo zaključuje da su tarife za privez/odvez vrlo slične splitskima te da su i u većini stavki nešto niže u Anconi nego u Splitu.
Split povoljniji od Ancone
Zato je po mišljenu ministarstva stanje u Splitu povoljnija za pružatelja usluga nego u Anconi.
Kad se u razmatranje tarifa i prihoda od priveza/odveza brodova, uključe i podatci o frekvenciji uplovljavanja-isplovljavanja brodova, te zaposlenosti odnosno produktivnosti privezivača, MPPI smatra kako se lako dolazi do zaključka da je pružatelj usluga priveza/odveza brodova u Splitu u bitno povoljnijoj situaciji u odnosu na one u Rijeci, Šibeniku, Pločama, Dubrovniku ili Supetru.
U Splitu je frekvencija uplovljavanja - isplovljavanja brodova bitno veća nego u spomenutim lukama, te se angažmanom istog broja privezivača mogu ostvariti znatno veći prihodi, tvrdi ministarstvo.
Deset radnika splitske luke privedeno
Splitska interventna policija privela je danas desetak radnika splitske Trajektne luke, među kojima i direktora Tonija Medvidovića, koji su sjeli na rampu trajekta "Marjan" i tako blokirali ulaz putnicima i vozilima koji su se ukrcavali za otok Brač, nakon čega je deblokiran promet. Radnici su prosvjedovali zbog, kako ističu, nižih tarifa za poslove koje obavljaju u usporedbi s tarifama u drugim gradskim lukama na Jadranu
Sindikat lučkih radnika Trajektne luke Split izvijestio je popodne kako su svi uhićeni prosvjednici pušteni na slobodu. Dobili su, kako ističe sindikat, prekršajnu prijavu zbog remećenja javnog reda i mira, odnosno zbog "ponašanja na izrazito drzak i nepristojan način te vrijeđanja građana".