Foto: Hina
MINISTAR pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić u ponedjeljak je hitno otputovao u Bukurešt kako bi provjerio je li privatizacija HŽ Carga dovedena u pitanje.
Propast natječaja u Rumunjskoj zasigurno se može odraziti i na natječaj za privatizaciju HŽ Carga, budući da je tvrtka Feroviar u sastavu Grampet grupe isticala povezanost tih dviju akvizicija. Rumunjska delegacija u rujnu je posjetila Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, gdje joj je uručen draft kupoprodajnog ugovora za kupnju 75 posto udjela u HŽ Cargu. Vlada je, navodno, dala suglasnost na tekst ugovora kojeg je za Ministarstvo izradio odvjetnički ured Hanžeković. Pregovore s Vladom o konačnoj cijeni i uvjetima prodaje HŽ Carga trebao je nastaviti vlasnik Grampeta, Gruia Stoica, koji je također nedavno službeno posjetio Zagreb. No, problemi u Rumunjskoj mogli bi zakomplicirati nastavak privatizacije.
Gruia Stoica uputio je ovih dana vladi rumunjskog premijera zahtjev da mu se rok isplate produži do veljače iduće godine, što je ministrica prometa Ramona Manescu odbila. Oglasio se i predsjednik Rumunjske Train Basescu upozorivši da će u slučaju pogodovanja u privatizaciji CFR Marfe, a mislio je na novi rok za konačnu isplatu po zahtjevu Stoica, zahtijevati da cijeli slučaj istraži rumunjski USKOK. Kako doznajemo, Stoica ima problem s poslovnom grupacijom banaka koja je najveći vjerovnik CFR Marfe, a koja ne želi prihvatiti njegova jamstva i Grampet grupu kao novog vjerovnika.
Veliki investicijski planovi Grampet grupe od ponedjeljka su, tako, bitno splasnuli. Hrvatski ministar Dončić situaciju je shvatilo dosta ozbiljno i osobno se uputio u Bukurešt kako bi se uvjerio koji su daljnji planovi vlasnika Grampet grupe Gruia Stoica, te koje su njegove namjere u nastavku privatizacije HŽ Carga. Za razliku od rumunjske, hrvatska vlada u obvezujuću ponudu, naime, nije uvela kraći rok isplate, nego je on godinu dana. HŽ Cargo, tvrtka s 3 tisuće zaposlenih, koja je još 2011. poslovala s dobitkom, u ovoj je godini ispunila zakonske uvjete za stečaj. Ukoliko rumunjski investitori odustanu od privatizacije opstanak HŽ Carga bio bi ugrožen, kao i sudbina 3000 zaposlenih, za što bi izravno odgovorna bila vlada premijera Milanovića.