Steffan Schridde pokrenuo je internet stranicu na kojoj potrošači mogu prenijeti svoja iskustva s raznim uređajima. "Proizvođači očito ne razmišljaju mnogo o dugovječnosti nekog proizvoda nego u njega ulažu točno toliko novca koliko je potrebno da funkcionira u razdoblju od tri godine.", kaže on, te dodaje kako se posjetioci njegove stranice najviše žale na glasovite proizvođače elektroničkih uređaja.
Dominik Enste iz Instituta za njemačku privredu u Kölnu može potvrditi kako je proizvođačima u interesu prodavati proizvod koji će se pokvariti: "Proizvođači ne drže mnogo do dugovječnosti svojih proizvoda. Time se ne osvrću na ekološka načela, a krše i društvenu odgovornost koju oni imaju." No, Enste smatra da su za to krivi i kupci koji često žele imati najnoviji proizvod i biti u trendu.
Iako se u trgovini već možete pitati, ima li uopće još proizvoda koji su proizvedeni da traju vječito, Enste smatra da je ipak na kupcima moć da se nešto promijeni: "Pitanje glasi: hoću li kupiti dva proizvoda u pet godina ili jedan koji će trajati pet godina?" Jer ako se zbroji, koliko su koštali nekvalitetni proizvodi, potvrđuje se ona stara mudrost: škrtica uvijek troši dva put.
Neki namjerno varaju kupce?
Deutsche Welle piše i kako su neki proizvodi konstruirani da varaju potrošače! Kao primjer navodi otkriće jedne grupe ruskih hakera koji su otkrili kako je program printera složen tako da je u mnogima od njih ugrađen jedan integrirani krug koji točno broji ispisane stranice - i nakon nekog vremena javlja kvar na stroju, makar je s printerom sve u redu.
Na internetskoj stranici tih hakera se nudi mali program da bi se taj brojač u čitavom nizu modela tiskača "vratio na nulu" - i u pravilu on nakon toga radi kao da se ništa nije dogodilo.