Jakovina i Agencija za plaćanje objašnjavaju zašto im trebaju skupi LCD televizori!

Foto: Hina

MINISTAR Tihomir Jakovina kaže da su televizori potrebni za komunikaciju s Bruxellesom.

"Ne televizori za gledanje utakmica ili serija, nego za rad ljudi. Imali smo specificirano što moramo napraviti u regionalnim uredima i u centrali u Zagrebu. Niti sam ih vidio, niti sam ih naručio. Moralo se jednostavno napraviti da bi imali visoke tehničke standarde zaštite i komunikacijske opreme", pojasnio je Jakovina.

A danas se opširnim priopćenjem medijima obratila i Agencija za plaćanja u poljoprivredi. Iako su jučer u odgovoru Indexu naveli kako su održali dosad četiri videokonferencije, danas su naveli kako su ih održali pet. Njihovo objašnjenje prenosimo u cijelosti:

Zašto Hrvatskoj treba Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju?

Svaka država članica Europske unije mora imati agenciju za plaćanja u poljoprivredi.  Osnivanje takve agencije u Hrvatskoj bio je uvjet za zatvaranje pristupnih pregovora s Europskom unijom, pa je tako Agencija za plaćanja u poljoprivredi  jedina institucija čije je osnivanje, odnosno postojanje, izrijekom navedeno u Ugovoru o pristupanju Hrvatske u EU kao uvjet za punopravno članstvo.

Da bi mogla povlačiti oko 5 milijardi kuna godišnje iz EU proračuna namijenjenih poljoprivredi i ruralnom razvoju RH, Agencija za plaćanja mora biti akreditirana po točno određenim kriterijima (Uredba EK 885/2006). Da bi dobila akreditaciju, Agencija za plaćanja je morala uspostaviti Integrirani administrativni i kontrolni sustav (IAKS) preko kojeg sve zemlje članice EU zaprimaju, obrađuju i kontroliraju izravna plaćanja poljoprivrednicima. To je standardizirani sustav u svim agencijama za plaćanja u državama članicama.


Od ostalih neophodnih sustava, Agencija ima Upisnik poljoprivrednih gospodarstava s 192.681 registriranih poljoprivrednika, zatim ARKOD – sustav za digitalnu identifikaciju zemljišnih parcela; te prateće registre (vinogradarski registar, registar primarnih proizvođača hrane, registar subjekata u ekološkoj proizvodnji), ISAP – centraliziranu elektronsku bazu podataka (za istovremeni unos podataka s 25 lokacija APPRRR u RH) i AGRONET – zaštićenu internetsku aplikaciju putem koje poljoprivrednici pregledavaju podatke o svom gospodarstvu te u kojoj elektronski popunjavaju godišnje zahtjeve za potpore.

Sve ove sustave Agencija za plaćanja je uspostavila i potpuno je operativna, pa je  prošle godine dobila Odluku o akreditaciji za provedbu Europskog fonda za jamstva u poljoprivredi i mjere Zajedničke organizacije tržišta EU. Agencija trenutno priprema sustav za  provedbu  Europskog fonda za ruralni razvoj, koji slijedi iza IPARD programa.

Zašto Agenciji trebaju multifunkcionalni displeji?

Kako bi kvalitetno izgradila svoje kapacitete za provedbu Integriranog administartivnog i kontrolnog sustava (IAKS) preko kojeg sve zemlje članice EU zaprimaju, obrađuju i kontroliraju izravna plaćanja poljoprivrednicima te kako bi  i zadovoljila stroge akreditacijske kriterije, Europska unija je do sada, kroz projekte izgradnje kapaciteta, Agenciju financirala s 110 milijuna kuna čime su opremljeni središnji i 21 regionalni ured raznom potrebnom opremom (kompjuterima, pisačima, GPS uređajima, digitalnim kamerama, opremom za podatkovni centar i komunikacijsku infrastrukturu, fizičku sigurnost i automobilima) i organizirane edukacije naših zaposlenika. Provedbu IAKS sustava u Agenciji višestruko redovito nadgledaju različita revizorska tijela, kako nacionalna tako i EU.
Opremanje Agencije također se financira i vlastitim proračunskim sredstvima, pa je tako Agencija prošle godine nabavila 9 multifunkcionalnih displeja u iznosu od 96.934,26 kuna (sukladno Zakonu o javnoj nabavi), kao dio potrebne komunikacijske opreme. Zahvaljujući toj opremi, u Agenciji je do sada održano 5 videokonferencija (u dva mjeseca od nabavke opreme) te nekoliko desetaka edukacija. Video konferencije bile su sa relevantnim službama Europske komisije, ali održavane su i sa drugim Agencijama za plaćanja EU.

Već prva održana videokonferencija otplatila je nabavu navedene opreme, jer na videokonferenciji sudjeluje prosječno 18 ljudi, a ukupni trošak službenog putovanja u Brisel za jednog čovjeka po danu iznosi otprilike 5.500 kuna (ukupno dakle 99.000 kuna).

Dakle, ova nabava dugoročno je smanjila neophodne komunikacijske troškove Agencije za plaćanja i u konačnici uštedjela proračunski novac koji bi bio utrošen za obavezne putne troškove, smještaj i dnevnice naših zaposlenika u zemlji i inozemstvu, ali i troškove tiskanja papira, velikih strukturiranih tablica, digitalnih ortofoto karata i sličnih dokumenata koji su osnovni za rad Agencije za plaćanja te neophodni u provedbi edukacija zaposlenika.

Također, moramo napomenuti da Agencija za plaćanja nema TV priključak. Spomenutih 9 multifunkcionalnih displeja spojeno je na Intranet Agencije (ključan  za naše poslovne procese i edukacije), a raspoređeni su  po sobama u kojima se iste održavaju. Te edukacije nisu namijenjene samo našim djelatnicima već uključuju i zaposlenike naših partnerskih institucija. 

Našu komunikacijsku opremu ustupamo i drugim državnim institucijama kako bi ubrzale i olakšale redovne konzultacije s Briselom i vezanim institucijama u zemljama Europske unije.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.