Eko-skandal desetljeća: Volkswagen proizveo milijun tona dodatnog zagađenja

Sceenshot: YouTube

TESTIRANJA na emisiju štetnih plinova pokazala su kako je Volswagen odgovoran za milijun tona zagađenja godišnje. Rezultati testiranja prouzročili su velik skandal za Volkswagen, čija uprava se danas sastaje kako bi raspravili o aferi.

Tvrtka je povukla 482 tisuće VW i Audi automobila u SAD-u, nakon što je agencija za očuvanje okoliša EPA otkrila kako je u modele s motorima tipa EA 189 ubačen i uređaj za smanjivanje emisija ugljikovih oksida tijekom testiranja.

Guardianova analiza pokazuje kako bi takva vozila mogla ispuštati između 10,392 i 41,571 tone toksičnog plina u zrak svake godine, kada bi pokrili uobičajenu američku kilometražu.

Zbog skandala pale cijene dionica

Kompanija je priznala kako je uređaj stavljen u otprilike 11 milijuna njihovih vozila diljem svijeta. Ukoliko se to pokaže točnim, VW automobili mogli bi biti odgovorni za emisiju 237.161 tona do 948. 691 tona dušikovog oksida svake godine. Usporedbe radi, najveća električna centrala u zapadnoj Europi emitira 39 000 tona istih plinova svake godine.

Winterkorn, koji je kompaniju vodio od 2007., tvrdi kako je skandal prouzročila "pogreška nekoliko ljudi" te nije preuzeo odgovornost, no danas je ipak odstupio sa funkcije, javlja BBC.

Vrijednost dionica pala je za 10 posto danas, a već je izgubljeno 25 milijardi eura od petka, kada su podaci o emisiji štetnih plinova izašli.

New York i državni odvjetnici ostalih zemalja formiraju grupu koja će istraživati skandal, a to je tek dodatak seriji istraga u Europi i Aziji, što povećava šanse za ogromne kazne koje bi Volskwagen mogao platiti za ovakav tip neodgovornosti.


Šteta od plinova mnogo je veća u Europi, budući da za razliku od tek 3 posto u SAD-u, u Europi gotovo polovina automobila vozi na dizel.

Štetni plinovi uzrokuju preuranjene smrti

Primjerice, u Ujedinjenom Kraljevstvu emisije plinova iz automobila na dizel uzrokuju otprilike 5 800 preuranjenih smrti svake godine.

"Kada bi automobili emitirali takve plinove u mjeri predviđenoj zakonom, broj takvih smrti drastično bi se smanjio", rekao je profesor Martin Williams londonskog Kings Collegea.

Dizel je nesumnjivo najveći uzročnik problema u zdravlju javnosti u Ujedinjenom Kraljevstvu, tvrde organizatori kampanje "Čisti zrak" u Londonu.

Nisu sve emisije plinova, koji uključuju i dušikov dioksid i dušikov oksid, opasne. No, povećana količina dušikovog dioksida detektirana je u emisiji dizelskih motora. Studija je pokazala kako i kratkotrajna izloženost dušikovog dioksida uzrokuje preuranjenu smrt od srčanih i bolesti pluća.

Testiranje emisija takvih plinova kod automobila u Europi problematična je, jer se automobili na cesti ne voze na jednaki način kao što ih se vozi u laboratoriju tijekom ispitivanja. Williams također tvrdi kako kompanije uspjevaju zamaskirati količinu emisije opasnih plinova.


Vodeća pregovarateljica za zakone koji štite kakvoću zraka u Europskoj Uniji, Catherine Bearder, tvrdi kako će tisuće života biti tragično skraćeno ukoliko se ne smanji zagađivanje kakvo vrše automobili s dizelskim gorivom.

Velik je problem u Europi nepostojanje neovisnog testiranja

Zbog prijevare na testovima, sud u Veneciji sljedeći mjesec održat će ročište za VW i Fiat. Talijanska grupa za zaštitu potrošača Altroconsumo također želi izgraditi slučaj protiv Volkswagena i Fiata, budući da su laboratorijski testovi pokazali kako su emisije štetnih plinova u Golfu s 1.6 motorom i Fiat Pandi 1.2 do 50 posto veće nego što su tvrdili.

Velik je problem u Europi nepostojanje neovisnog testiranja, EU mora implementirati takav sustav kako bi ponovno vratila povjerenje potrošača, smatraju stručnjaci.

Dušikov dioksid i dušikov oksid oboje su pronađeni u dizelskim parama, a uzrokuju velike probleme za okoliš. Ipak, dušikov dioksid onaj je koji uzrokuje i zdravstvene poteškoće. Visoke koncentraije tog plina opasne su jer uzrokuju upalu dišnih puteva.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.