HR odjeli na našim područjima kasne u procesu digitalizacije

Foto: Press

DO PRIJE svega nekoliko godina pojam HR-a (human resources) ili ljudskih resursa nije postojao. Većina kompanija je imala kadrovsku službu koja je bila odgovorna za zapošljavanje novih ljudi te isplaćivanje plaća i doprinosa. Danas kompanije sve više shvaćaju da su upravo zaposlenici njihov najznačajniji resurs i da se za njihovo zadovoljstvo treba posebno brinuti. Odjeli ljudskih resursa danas se fokusiraju na rast i razvoj zaposlenika jer su upravo oni najbolji ambasadori svojih poslodavaca. O svemu tome na ovogodišnjem izdanju konferencije Digital Shapers, koja će se održati 29. studenog u Kaptol Boutique Cinema u Zagrebu, govorit će voditelji HR odjela vodećih hrvatskih kompanija.

Na panel pod nazivom "Finding Digital Talents" stižu tako Luka Babić, Head of People Operations u Infobipu, Tanja Bulbuk-Jergović, Head of Human Resources u Infinumu, Kristina Martić, Digital marketing and Employer Branding Professional iz Talentlyfta i Mihaela Smadilo, Head of Talent and Culture u Oradianu.

"Kako se ekonomija i ekonomske prilike mijenjaju, tako se mijenja i odnos između poslodavca i zaposlenih. Radnik znanja poslodavcu predstavlja znatno veću razliku od tradicionalnog radnika zadatka i samim tim ima značajno veću kontrolu nad uvjetima na tržištu rada. HR kao organizacijska kompetencija mora prerasti svoju tradicionalnu administrativnu ulogu i integrirati najbolje prakse iz širokog pojasa organizacijskih funkcija, od prodaje i marketinga, do analitike i IT-ja kako bi na pravi način mogla uslužiti svoje interne klijente. Osim što nove prilike zahtijevaju prilagodbu kompanija u pristupu prema zaposlenima, isto tako zahtijevaju i jedan novi sistem mjerenja produktivnosti koji nadilazi standardne financijske metrike", ispričao je Luka Babić iz Infobipa.

U vrijeme kada se iz Hrvatske iselilo gotovo 300.000 ljudi više nije dovoljno samo objaviti oglas za posao na specijaliziranim portalima. Nije dovoljno ponuditi samo plaću, službeni mobitel i laptop. HR odjeli kompanija morali su se transformirati i započeti recruiting. Više ne traže CV od potencijalnih zaposlenika, nego im šalju svoj. Što je bitno današnjem zaposleniku? Kako HR odgovara na nove potrebe i lifestyle svojih zaposlenika? Koliko je zaposlenicima bitno što im firma nudi besplatnu kavu i doručak, plaćenu članarinu u teretani, godišnje sistematske preglede i team-buildinge? 

"Kada pričamo o današnjim kandidatima za posao, pričamo većinom o milenijalcima i mlađim generacijama. Oni žive potpuno drugačijim načinom života i očekuju potpuno drugačije uvjete od poslodavaca nego što je radna snaga prije desetak godina očekivala. Jedini način da poslodavci izađu iz ove krizne situacije na tržištu rada i postanu poželjan poslodavac jest da jako dobro razumiju osobine, potrebe i očekivanja kandidata i zaposlenika. Oni koji se prije prilagode i transformiraju način na koji zapošljavaju ljude, izdvojit će se od ostalih i steći konkurentnu prednost. U tome poslodavcima znatno mogu pomoći nove tehnologije. Na žalost, odjeli ljudskih resursa na ovim područjima još uvijek nekako 'kaskaju' u procesu digitalizacije te primjeni najboljih praksi i trendova. Na digitalizaciju treba gledati kao na ulaganje u budućnost, a ne kao izazov", rekla je Kristina Martić iz Talentlyfta.

Ulaznice za Digital Shapers su u prodaji putem sustava Entrio, a njihova cijena je 750 kuna.

Sve informacije o programu i sudionicima konferencije dostupni su na službenoj web stranici Digital Shapers i službenoj Facebook stranici.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.