Kako Amerikanci doživljavaju Hrvatsku i po čemu je ona toliko posebna?

Foto: Ashley Colburn

ASHLEY COLBURN, američka novinarka i producentica, autorica dokumentarca o Hrvatskoj, "WOW Croatia", koji je prije nekoliko godina osvojio nagradu Emmy u kategoriji najbolje TV reportaže objavljene na tržištu Amerike, još uvijek ima poseban odnos s našom zemljom.

Total Croatia News piše da je ona "uspješno približavala Ameriku i Hrvatsku, entuzijastično promovirajući ljubav prema svojem drugom domu kad god je dobila za to priliku", a sad je objasnila kako Amerikanci doživljavaju Hrvatsku i po čemu je ona toliko posebna.

"Hrvatska....što ta riječ znači Amerikancima? Godinama to je bilo mjesto koje su gledali na TV-u koje je prolazilo kroz užase rata '90-ih. A ako želimo priznati da vrijeme leti brže nego što mislimo ili želimo, '90-e su bile davno. Kad kažem ljudima da nekoliko mjeseci godišnje provodim u Hrvatskoj, zabrinuto me pogledaju i nešto u istom tonu prokomentiraju. Jedna od najdražih priča na tu temu zbila se kad sam avionom odlazila iz Dominikanske republike i sjedila pored para u 60-ima. Započeli smo razgovor i kad su me pitali kamo idem, ja sam kazala da idem u Hrvatsku. Oni su odgovorili: 'Nije li to zemlja trećeg svijeta?'. Ja sam se nasmijala i obavijestila ih da su upravo napustili zemlju trećeg svijeta i odlučila da ću ih uvjeriti da rezerviraju posjet Hrvatskoj prije nego što avion sleti", napisala je Colburn.

Ima i savjet za hrvatski turizam: "Mislim da je starija generacija jedno od tržišta koje hrvatski turizam treba gađati. Srećom, mediteranski cruiseri često pristaju u Dubrovniku pa ti naivni Amerikanci mogu okusiti Hrvatsku dolaskom u jedan od najljepših gradova na svijetu. I iako su mnogi u turizmu protiv tih pristajanja na osam sati, ja na to gledam kao na način u kojem bi Hrvati trebali najviše impresionirati. Učinite da se osjećaju dobrodošlima, ispričajte im ponešto o drugim dijelovima vaše zemlje i natjerajte ih da se vrate", poručila je.

Ipak, napominje da su, za razliku od starijih Amerikanaca, oni mlađi bolje informirani, zahvaljujući festivalima koji su Hrvatsku doveli na glas kao mjesto koje ime "najbolje partyje u Europi" i to isključivo usmenom predajom. Naravno, pomogla je i "Igra prijestolja", a privlači ih i ljepota zemlje, koju im iskače na društvenim mrežama, blogovima, internetskim oglasima i slično.

Osim toga Colburn poručuje: "Iako su sunce, more, dobra hrana i vino te bogata kultura dovoljni razlozi za posjet Hrvatskoj, postoje mjesta za napredak, što može rezultirati većim brojem turista. Budući da sam ja Amerikanka koja Hrvatsku smatra drugim domom, želim se fokusirati na stvari koje ja volim ovdje i želim da i drugi iskuse. Obožavam to da me, kad dođem ovdje, taksist neće oderati, štoviše, još će sa mnom i popričati. Obožavam to što svi pričaju engleski, a dok se ja borim s teškom hrvatskom gramatikom, uvijek me se hvali što pokušavam. Obožavam što me se još uvijek cijeni kao turista. Obožavam to što svaka večera u konobi završava pjevanjem i sviranjem. Obožavam to što klinci mogu sami otići po sladoled i svi paze jedni na druge. Obožavam to što je većina hrane koju jedem svježa iz vrta. Obožavam to što ljudi još uvijek prakticiraju stare zanate: izradu cipela, vezenje, izradu brodova i puno drugih. Najviše ipak obožavam tradiciju, ljubav i ponos koje Hrvati osjećaju jedni za druge i prema svojoj zemlji.

To je ono zbog čega se uvijek vraćam i to je ono što želim da svi Amerikanci iskuse i zašto sam ponosna što mogu promovirati Hrvatsku. Usred sezone zato vam poručujem: budite snažni i ostanite to što jeste jer to je ono što putnici žele iskusiti. Možda nismo u krvnom srodstvu, ali ja sam Hrvatica u srcu".

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.