10 mil. pregleda u dva dana. MORATE čuti novu pjesmu Rosalíje (malo je kao opera)

Foto: Press

Rosalía je službeno otvorila novo poglavlje nakon ere albuma Motomami. Španjolska superzvijezda je objavila Berghain, impresivni prvi singl s nadolazećeg albuma Lux, čiji je izlazak najavljen za 7. studenog. Pjesma, koja se osjetno razlikuje od eksperimentalnog pop zvuka po kojem je pjevačica poznata, snimljena je s Londonskim simfonijskim orkestrom, a na njoj gostuju i islandska ikona Björk te američki eksperimentalni glazbenik Yves Tumor.

U dva dana od objave pjesma ima skoro 10 milijuna pregleda na YouTubeu i penje se na vrh globalne Spotify ljestvice.

Opera

U novoj pjesmi Rosalía spaja operu s njemačkim, španjolskim i engleskim jezikom, stvarajući pobožnu ljubavnu odu koja graniči s opasnom opsesijom. Monumentalnoj atmosferi doprinosi moćna orkestralna produkcija, a suradnje daju pjesmi posebnu težinu. Björk, koja je s Rosalíjom već surađivala na singlu Oral 2023. godine, izvodi refren punim glasom, dok Yves Tumor kroz zid distorzije izgovara stih: "Jebat ću te dok me ne zavoliš".

Misterij njemačkih stihova

Možda najveće iznenađenje u pjesmi je dionica na njemačkom jeziku, izvedena u opernom stilu. Zbor u refrenu pjeva: "Njegov strah je moj strah/Njegov bijes je moj bijes/Njegova ljubav je moja ljubav/Njegova krv je moja krv", nakon čega im se Rosalía pridružuje u visokom falsetu.

Zatim pjeva na njemačkom: "Die Flamme dringt in mein Gehirn ein (Plamen prodire u moj mozak) / Wie ein Blei-Teddybär (Kao olovni medvjedić) / Ich bewahre viele Dinge in meinem Herzen auf (Mnogo toga čuvam u srcu) / Deshalb ist mein Herz so schwer (Zato je moje srce tako teško)".

Na društvenim mrežama odmah su se pojavile spekulacije o razlozima takve jezične odluke, a neki su obožavatelji sve povezali s njezinom navodnom vezom s njemačkim glumcem i pjevačem Emiliom Sakrayom, s kojim je navodno viđena u Barceloni i Münchenu ove godine.

Ipak, Rosalía je u nedavnom intervjuu za podcast Popcast New York Timesa otkrila da na novom albumu pjeva na čak 13 različitih jezika, uključujući latinski, sicilijanski i ukrajinski. Objasnila je kako je album rezultat njezine "ljubavi i znatiželje" te da je odabir stranih jezika proizašao iz "želje da bolje razumije drugoga", jer "kroz bolje razumijevanje drugoga možda možeš bolje razumjeti sebe i naučiti bolje voljeti".

Vrijedi napomenuti da se pjevačica i ranije obraćala publici na njemačkom, tijekom svoje turneje MOTOMAMI u Berlinu 2022. godine.

Povratak visoke mode 2000-ih u spotu

Ovaj teatralni povratak osvojio je internet, ponajviše zahvaljujući neobičnom i zadivljujućem spotu koji podsjeća na filmove Yorgosa Lanthimosa. U režiji Nicolasa Méndeza, spot prikazuje Rosalíju u naizgled svakodnevnim aktivnostima - od obavljanja poslova do čišćenja kuće - dok je istovremeno odjevena u rijetke vintage komade visoke mode.

U suradnji sa stilistom Joseom Carayolom, odala je počast omiljenim dizajnerima komadima s modnih pista s kraja 90-ih i početka 2000-ih. Uvodna sekvenca prikazuje je u crnoj verziji ružičaste haljine Alexandera McQueena iz jesenske kolekcije 2002. godine, s poderanim puf rukavima, ističe Harper's Bazaar.

Na nogama nosi pernate sandale s remenčićima iz McQueenove kolekcije za proljeće 2003., čiji su remenčići ukrašeni krunicama s velikim privjeskom križa.

Religijske reference, inače česte u njezinoj glazbi, posebno su izražene u eri albuma Lux. Naslovnica albuma prikazuje pjevačicu u stiliziranoj redovničkoj halji, a među naslovima pjesama nalaze se Mio Cristo i Divinize.

Kasnije u spotu, dok hoda tmurnim gradskim ulicama, Rosalía nosi sivi top-šal s resama iz kolekcije kuće Givenchy za proljeće 1997., iz kratkog razdoblja kada je kreativni direktor bio Lee McQueen. Kombinirala ga je s plisiranom suknjom niskog struka i "kitten" potpeticama, u prepoznatljivom stilu ranih 2000-ih.

Spot prati njezinu transformaciju od svojevrsne Pepeljuge, koja riba kadu i namješta krevet, do Snjeguljice s crvenom vrpcom u kosi, dok u šumi grli krznena stvorenja. U jednoj od tih scena nosi ružičastu mini haljinu s dubokim dekolteom i mikroplisiranom suknjom, koja potječe iz Balenciagine kolekcije za proljeće 2004., iz ere dizajnera Nicolasa Ghesquièrea.

Ghesquièreov rad u Balenciagi, gdje je bio kreativni direktor od 1997. do 2012., danas je iznimno cijenjen, a komade iz te arhive nedavno su nosile i zvijezde poput Jennifer Lawrence i Keke Palmer.

Za kraj, Rosalía leži u krevetu odjevena u top bez rukava s gumbima Alexandera McQueena iz proljetne kolekcije 2003. Ovaj odabir arhivskih komada već je zaradio pohvale modnih kritičara na društvenim mrežama, a fanovi s nestrpljenjem iščekuju kakve će modne reference donijeti nastavak promocije albuma.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.