U ZAGREBU posljednjih nekoliko godina tijekom veljače (a ove godine i već tijekom siječnja) vlada pomama za krafnama. Do te mjere da ih je na nekim mjestima nemoguće kupiti bez rezervacije. I dok je lani bilo dovoljno naručiti krafne dan ranije, ove godine, čini se, o krafnama morate početi razmišljati već negdje oko Božića.
Uvjerili smo se u to kada smo danas pokušali naručiti krafne u popularnoj slastičarnici Neka jedu kolače (koje su nas lani oduševile). Iako im u opisu profila na Instagramu stoji "rezervacije za krafne su popunjene", naivno smo pomislili da se možda radi o informaciji koja se odnosi na idući dan ili možda ovaj tjedan. "Rezervacije su popunjene do 13.2., do tad ih imamo u ponudi", odgovorili su nam. Dakle, tko je naručio, naručio je - do krafni u Neka jedu kolače više ne možete.
Valja naglasiti da je ova slastičarnica s krafnama počela već sredinom siječnja tako da ih u ponudi ima mjesec dana.
Cijene
U ponudi imaju klasične okuse i chef's okuse. Cijene se kreću ovako:
Classic okusi: Nutella - 2.20 €, Slastičarska krema 2.30 € Šljiva 2.30 € (Classic box 6.80 €)
Chef’s okusi: Raffaello 2.60 €, Jabuka Slani Karamel 2.80 €, Pistacio 3.00 € (Chef’s box 8.40 €)
Zašto je tolika pomama za krafnama?
Kada i zašto je u Zagrebu krenula takva pomama za krafnama, prilično jednostavnim pekarskim proizvodom koji se tradicionalno jede za vrijeme poklada?
Krafne koje su promijenile hrvatsko poimanje te slastice bile su "one londonske" Janje Benić, koje se ove godine prodaju u Proofu33 u Ilici. Cijene tih krafni ove godine možete provjeriti ovdje. O njima su se počele pričati urbane legende prije dvije godine kada su se prvi put počele prodavati u omiljenom zagrebačkom brunch placeu Broomu 44. Te godine probali smo ih i mi (uz rezervaciju) i ostali oduševljeni.
Već godinu dana poslije nismo ih uspjeli uhvatiti. Negdje u isto vrijeme s krafnama je krenula i Ivana Čuljak, vlasnica spomenute slastičarnice Neka jedu kolače. Ona je krafne počela prodavati na bivšoj lokaciji u sklopu kafića A most unusual garden, a već prve godine su postale hit, dok se lani do njih moglo doći isključivo na rezervaciju.
Čini se da je pomama za krafnama krenula u doba kada su krafne od onog jednostavnog oblika (tijesto punjeno pekmezom) prešle u nešto što je sličnije kolaču, barem po punjenju. Zahtjevne slastičarske kreme zamijenile su pekmez, savršeni "obruč" više nije bio dovoljan da bi krafna bila primamljiva, pazi se na svaki detalj, krafne se detaljno ukrašavaju, slikaju za Instagram itd., itd.
Krafna je, čini se, tijekom veljače u Zagrebu postala - statusni simbol.
A dok je tako, sve o krafnama (u Zagrebu i šire) možete pronaći ovdje.