Christopher Nolan jedan je od rijetkih redatelja čije ime samo po sebi znači spektakl. Njegovi filmovi gledatelje vode u fantastične alternativne svjetove koji na prvi pogled djeluju poznato, ali su duboko drugačiji zbog vlastitih pravila i logike. Bilo da likovi putuju unatrag kroz vrijeme ili ulaze u snove drugih ljudi, Nolanovi filmovi uvijek ostavljaju dojam nečeg novog, kompleksnog i uzbudljivog.
Iako je razvio svoj prepoznatljiv stil, Nolan ne skriva da su ga snažno oblikovali drugi redatelji. Često ističe utjecaj Ridleyja Scotta i Alfreda Hitchcocka, čiji su klasici poput Aliena i Sjever-sjeverozapad oblikovali njegov filmski ukus. No postoji jedan film koji mu je poseban, onaj koji naziva svojim najdražim svih vremena.
Riječ je o filmu Čovjek koji je htio biti kralj iz 1975., pustolovnom klasiku koji je režirao John Huston. Film govori o dvojici bivših britanskih vojnika, koje glume Michael Caine i Sean Connery, u njihovu nastojanju da se domognu vlasti i proglase se kraljevima u udaljenim planinama Afganistana. Njihova vlast, međutim, brzo se urušava, ostavljajući za sobom priču o lakomosti, moći i ljudskim slabostima.
Nolan je izjavio da ga je taj film potpuno oduševio i da mu je i danas jedan od najvažnijih u životu. Posebno ga je oduševila kombinacija romantike i pustolovine, koja ga podsjeća na film Blago Sierra Madre, još jedno Hustonovo remek-djelo.
"U tom filmu postoji dojam prave pustolovine, ali i priča koja duboko zadire u ljudsku prirodu", rekao je Nolan. Istaknuo je i kako je Huston, iako je film snimao u Maroku, daleko od stvarne lokacije radnje, uspio stvoriti uvjerljiv i realističan svijet zahvaljujući snimanju na stvarnim lokacijama.
Nije slučajno što je upravo Michael Caine kasnije postao stalni suradnik Christophera Nolana. No utjecaj Čovjeka koji je htio biti kralj nije vidljiv samo kroz glumačku postavu. Hustonov način stvaranja autentičnog filmskog svijeta inspirirao je i Nolanov pristup, osobito u njegovim novijim projektima. U nadolazećoj ekranizaciji Odiseje, Nolan također planira snimati na stvarnim lokacijama diljem svijeta, kako bi priča djelovala uvjerljivije, snažno i autentično.