OSVETA je jedan od najstarijih i najsnažnijih ljudskih nagona. Upravo zato priče o osveti oduvijek fasciniraju publiku, bilo da se odvijaju u mračnim ulicama Seula, u svijetu iluzionista iz 19. stoljeća ili u umu čovjeka kojem su oduzeli sve. Triler je, među svim žanrovima, postao prirodni dom tim pričama, jer upravo u njemu pravda, nasilje i strast pronalaze svoj eksplozivni balans. Donosimo pregled deset najboljih osvetničkih trilera svih vremena, prema izboru kritičara s portala Collider.
Južnokorejski redatelj Lee Jeong-beom potpisuje jedan od najintenzivnijih osvetničkih filmova novijeg doba.
Priča prati tihog vlasnika zalagaonice s mračnom prošlošću koji se suprotstavlja opasnom kriminalnom podzemlju kako bi spasio dijete.
S impresivnih 100 posto na Rotten Tomatoesu, film je postao moderni klasik azijskog trilera - brutalna akcija, duboka emotivna pozadina i maestralna izvedba Won Bina čine ga filmom koji jednako dira i šokira.
David Fincher još jednom dokazuje zašto je kralj modernog trilera. Gone Girl prati muškarca koji postaje glavni osumnjičenik nakon što njegova naizgled savršena supruga nestane.
Rosamund Pike briljira u ulozi koja joj je donijela svjetsku slavu, a film se pamti po svojem nevjerojatnom preokretu i mračnoj atmosferi. Savršeno režiran, šokantan i duboko uznemirujuć, Gone Girl pokazuje koliko tanka može biti granica između ljubavi, laži i osvete.
Temeljen na romanu Donalda E. Westlakea, film Johna Boormana priča o čovjeku koji, izdan i ostavljen da umre, kreće u potragu za ukradenim novcem i osvetom.
U vrijeme premijere nije dočekan s oduševljenjem, ali danas se smatra kultnim klasikom. Boorman spaja brutalnu akciju, hladnu estetiku i nadrealne elemente, dok Lee Marvin u naslovnoj ulozi stvara jedan od najupečatljivijih osvetničkih likova filmske povijesti.
Christopher Nolan snimio je mnoge hitove, ali Prestiž ostaje jedan od njegovih najinteligentnijih i emocionalno najnapetijih filmova. Priča o dvojici mađioničara čije rivalstvo prerasta u opsesiju i osvetu pokazuje kako ljudska potreba za nadmoći može postati razorna.
Uz izvrsne izvedbe Hugha Jackmana i Christiana Balea te Nolanovu prepoznatljivu režiju, Prestiž je film koji jednako fascinira mozgom i emocijama.
Redatelj Park Chan-wook, poznat po Trilogiji osvete, ovdje donosi raskošnu, senzualnu i zamršenu priču o manipulaciji i osveti. Ovaj psihološki triler s elementima romantike i erotike očarava vizualima, glazbom i precizno građenim likovima. Sluškinja je dokaz da osveta ne mora biti samo krvava, već i profinjeno lijepa, pišu iz Collidera.
Hongkonški klasik Johna Wooa spoj je akcijskog filma i tragedije. Priča o plaćenom ubojici koji pristaje na posljednji zadatak pretvara se u spektakl pun emocija, prijateljstva i krvi.
Woo i Chow Yun-Fat redefinirali su akcijski žanr stvarajući "gun fu" estetiku - stilizirano nasilje koje izgleda poput plesa. Ubojica je film koji je istodobno operna melodrama i adrenalinski kaos.
Još jedno remek-djelo južnokorejske kinematografije, ovaj put iz pera Kim Jee-woona. Film prati tajnog agenta koji se sveti serijskom ubojici, pretvarajući priču u krvavu igru mačke i miša.
Iako ekstremno nasilan i uznemirujuć, film ima i emocionalnu dubinu, pokazujući koliko osveta može razoriti i osvetnika i žrtvu. Kako pišu iz Collidera, film nije za one slabijeg srca, ali je savršen primjer kako se brutalnost može koristiti kao alat za duboku moralnu refleksiju.
Kada je riječ o osvetničkim filmovima, Quentin Tarantino je sinonim za žanr. Duologija Kill Bill prati Bivšu (The Bride), plaćenu ubojicu koja nakon buđenja iz kome kreće u krvavu potragu za onima koji su je izdali.
Prvi dio donosi spektakularne borbe i pop-kulturni kaos, dok drugi dublje istražuje emocije i smisao osvete. Kombinacija brutalnosti, stila i Tarantinove ironije učinila je Kill Bill filmom koji definira pojam "filmske osvete".
Prije nego što je postao svjetski poznat, Christopher Nolan snimio je triler koji je promijenio način pripovijedanja.
Memento prati čovjeka s amnezijom koji s pomoću bilješki i tetovaža pokušava pronaći ubojicu svoje supruge.
Film se odvija unatrag, čime gledatelj dijeli protagonistovu zbunjenost i paranoju. Uz briljantnu izvedbu Guya Pearcea i Nolanovu preciznu režiju, Memento je postao film koji se i danas proučava u školama filma.
Na vrhu ljestvice nalazi se nezaobilazni klasik Parka Chan-wooka. Oldboy je mračna, šokantna i emocionalno razorna priča o čovjeku koji, nakon 15 godina zatočeništva, ima samo pet dana da pronađe svog otmičara.
Kombinacija tragedije, groteske, ironije i briljantno režirane akcije učinila je ovaj film ne samo najboljim osvetničkim trilerom, nego i jednim od najboljih filmova 21. stoljeća. To je film koji boli, ali i hipnotizira, dokaz je da osveta na filmu može biti i umjetnost.