U VREMENIMA kada je uslijed pandemije koronavirusa doslovno stalo tržište, a gotovo sve grane gospodarstva bilježe drastične padove, u ovoj zemlji tržište automobila bilježi rast.
Koronavirus je uspio paralizirati i Rusiju pa je javni sektor na prisilnom godišnjem sve do kraja travnja. Mnogi Rusi napustili su gradove i privremeno se preselili na vikendice u ruralnim dijelovima zemlje. Stale su i tvornice, bar većina njih, a ipak, tržište automobila je procvalo. Tajna leži u velikom padu vrijednosti ruske valute pa su Rusi požurili kupiti aute po starim cijenama.
Prema podacima analitičke agencije "Autostat", Rusi su u prošlom mjesecu kupili preko 160.640 novih automobila, što je porast od gotovo 23% u odnosu na isto razdoblje lani. Očekivano, najprodavanija je Lada s petinom tržišta u svojim rukama, a slijedi Kia s 23.648 prodanih primjeraka (+35%) i Hyundai (oko 18.000 p.p, +29,3%). Sklonost korejskim markama je sasvim logična s obzirom na to da se modeli za tamošnje tržište proizvode u domaćim pogonima. Top 5 zaokružuju još dvije "domaće" marke, Renault (oko 13.000 p.p, +10,2%) i Volkswagen (11.617 p.p, +39,5%).
Najprodavaniji modeli na ruskom tržištu su i dalje Ladini, Granta i Vesta s po više od 10 tisuća prodanih primjeraka. Dalje slijede Kia Rio, Hyundai Creta i VW Polo Sedan.
Podaci za travanj će biti daleko lošiji, procjenjuju brojni tržišni stručnjaci. Osim viših cijena, tu je i činjenica da je zbog karantene moguća kupovina auta samo putem interneta. Također, očekuje se da će tijekom travnja koronavirus ozbiljnije zahvatiti Rusiju.