U lipnju bankrotirali, u listopadu u SAD-u prodali više električnih auta od VW-a

Foto: Fisker

U jednom od neobičnijih obrata 2024. godine, Fisker, propali startup za električna vozila, uspio je nadmašiti Volkswagen u registracijama električnih vozila u SAD-u u listopadu, unatoč tome što je u lipnju proglasio bankrot i u listopadu ušao u likvidaciju. Da, dobro ste pročitali: tvrtka koja je propala nadmašila je njemačkog automobilskog giganta.

Prema podacima S&P Global Mobilityja, Fisker je u listopadu u SAD-u registrirao 110 električnih vozila, što je malo više od Volkswagenovih 92. Čak je i Fiat, koji teško može biti nazvan velikanom u svijetu električnih vozila, registrirao 135 električnih vozila, dok je Jeep zaostao s mizernih 63, piše Autodrive.

Kako je propali startup nadmašio giganta?

Kako je jedna propala tvrtka uspjela ostvariti takav podvig? Fiskerove brojke potaknute su rasprodajom zaliha. Nakon što je pokrenuo likvidaciju, sudac je odobrio plan tvrtke da proda otprilike 3000 neprodanih električnih crossovera Ocean. 

Ova vozila kupila je tvrtka American Lease iz New Yorka, specijalizirana za leasing, dok su ostala prodana po velikim popustima putem preostalih Fiskerovih zastupnika. 

Kaos u Volkswagenu

S druge strane, Volkswagenov pad u listopadu može se pripisati operativnom kaosu. Sa samo dva električna vozila u ponudi u SAD-u (crossoverom ID.4 i novopredstavljenim minivanom ID.Buzz) VW-ov asortiman već je bio oskudan. 

Situacija se dodatno pogoršala kada je opoziv zbog neispravnih elektronskih brava na vratima povukao gotovo 100.000 modela ID.4 iz prometa. Proizvodnja u VW-ovoj tvornici u Chattanoogi (Tennessee) stala je krajem rujna, a zabrana prodaje modela ID.4 dodatno je otežala prodaju.

Za Volkswagen, globalnog giganta, ovo je sumorna slika: u registracijama električnih vozila nadmašuje ga marka koja više ni ne postoji. Iako je Fiskerov trenutak u središtu pažnje možda anomalija, on je razotkrio izazove s kojima se suočava ovaj njemački automobilski div.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.