I KUPCI novijih luksuznih automobila su u opasnosti od prevare s kilometražom.
Na hrvatskom tržištu rabljenih vozila velika je potražnja za automobilima starosti između 3 i 5 godina. Takva vozila su najčešće imala samo jednog vlasnika, što ih čini još poželjnijima, baš kao i činjenica da su osjetno jeftiniji od novih automobila. Mnoga vozila su još u jamstvu, a opremljena su naprednim tehnologijama.
Međutim, postoji i jedna zabluda, a to je da će kupovina novijeg vozila zaštititi od prevara s kilometražom. Istraživanje koje je provela tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical otkrilo je da mnoga vozila mlađa od 5 godina u Hrvatskoj imaju vraćenu kilometražu.
Najčešće vraćenu kilometražu u Hrvatskoj imaju modeli Porschea
U Hrvatskoj je vraćanje kilometraže najčešće kod Porschea u konkurenciji vozila koja su imala samo jednog vlasnika. Čak 20.5% svih modela do pet godina starosti imalo je vraćenu kilometražu. Za njima slijede Opel (11.6%), BMW (9.1%), Renault (9%) i Dacia (8.7%).
Čak 6.8% svih automobila do 5 godina starosti provjerenih na carVerticalu u Hrvatskoj imalo je vraćenu kilometražu, što znači da kupci moraju biti na dodatnom oprezu. Naravno, najveće su šanse za kupovinu auta s vraćenom kilometražom kod vozila pristiglih iz inozemstva, što je posljedica činjenice da brojne države ne razmjenjuju pojedinosti o transakcijama.
Procjenjuje se da bi vozilo s vraćenom kilometražom na kraju moglo biti i do 25% skuplje za kupca, što je ogroman iznos.
Varaju i vlasnici automobila
Pritom nisu skloni prevari samo preprodavači. Isto čine i vlasnici, posebno oni koji kupuju auto na leasing. „Neki kupci novih auta pri kupnji vozila suglasni su da neće prijeći određenu kilometražu kako bi dobili bolje uvjete financiranja ili manje mjesečne rate. Međutim, neki vozači obično ignoriraju te dogovore i jednostavno smanje očitanje na brojaču kilometara kako bi izgledalo da su se pridržavali dogovorenih pravila”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVerticalu.
Kada traže rabljeni auto, vozači preferiraju vozila s manjom kilometražom. Prema podacima carVerticala, prosječni automobil u Hrvatskoj nakon 1 godine korištenja ima 35.039 km, 74.189 km nakon 3 godine te dobrih 106.208 km nakon 5 godina.
„Kilometraža automobila obično se dramatično poveća tijekom prve godine nakon napuštanja autokuće. Posve nova vozila obično su prikladnija za duža putovanja jer je jamstvo proizvođača savršeno jamstvo da će se sve riješiti u slučaju bilo kakvih problema na cesti”, objašnjava Buzelis.
Stoga se savjetuje detaljna provjera automobila. Postupak uključuje provjeru povijesti auta, probnu vožnju i pregled vozila u ovlaštenom servisu, i to bez obzira na starost ili kilometražu automobila.