Vjerovali ili ne, Espera Sbarro Heritage ESX je jedinstveni prototip koji su dizajnirali i izgradili studenti.
Heritage ESX je moderna počast legendarnom Shelby Daytona Coupeu s Ford V8 motorom. Prototip su stvorili studenti obrazovnog programa Espera Sbarro UTBM. Među značajkama su ručno izrađena karoserija, ručno izrađena unutrašnjost i višecijevna šasija.
Što ako bi se jedan od najpoznatijih oblika iz svijeta motorsporta neočekivano vratio, ne kao renderiranje ili obična počast, već kao funkcionalan automobil u punoj veličini? Upravo to se dogodilo kada su studenti škole Espera Sbarro pretvorili divlju ideju u stvarnost koja se kotrlja i tutnji.
Umjesto da samo zamišljaju modernu verziju Shelby Cobra Daytona Coupea iz 1965., oni su je izgradili. Rezultat je Heritage ESX, potpuno funkcionalan prototip koji odaje počast trkačkom duhu originala, ali čvrsto zakoračuje u sadašnjost.
Nije riječ o replici, kit-automobilu ili restomodeu. To je "edukativni prototip", zamišljen, dizajniran i sastavljen od nule od strane tima od 25 studenata u samo pet mjeseci. Heritage ESX ima nepogrešive proporcije Daytona Coupea, ali dizajn djeluje kao prirodna evolucija, spajajući retro elemente s modernim detaljima.
Sprijeda, LED farovi montirani na blatobranima donose dašak stava Forda GT. Pažljiviji pogled otkriva da su te jedinice vješto preuzete iz osvježenog Ford Pume, europskog subkompaktnog SUV-a. Iznad okruglih LED svjetala smještenih između otvora na branicima, dok ventilirani poklopac motora dodaje još jedan funkcionalan detalj.
Kad se pogleda sa strane, odmah upada u oči klasičan dugački razmak od armature do osovine. Stražnji bokovi su zaobljeni kako i trebaju biti, dok bočni otvori i ispušne cijevi sa strane zadržavaju duh originala. Naplatci od 19 inča u bijeloj boji, omotani gumama velikih dimenzija, zaokružuju agresivan stav.
Stražnji dio je modernija interpretacija ikoničnog sportskog kupea, s ogromnim integriranim spojlerom, četiri stražnja svjetla i dodatnim otvorima na bokovima. Kao završni dodir, tim je vozilo obojio u plavo s bijelim trkaćim grafičkim elementima s brojem 60.
Kabina s dva sjedala prati raspored originala, ali dodaje moderan zaokret, s detaljima od karbonskih vlakana i središnje postavljenim zaslonom. Na suvozačevoj strani, par analognih štoperica dodaje vintage motorsport ugođaj, dok trokraki upravljač i visoko postavljeni mjenjač na središnjoj konzoli upotpunjuju vozačko okruženje.
Prilagođena karoserija Heritage ESX-a temelji se na višecijevnoj šasiji. Ispod poklopca motora nalazi se Fordov 5,0-litarski V8 koji pokreće stražnje kotače putem šesterostupanjskog ručnog mjenjača. Iako podaci o snazi i okretnom momentu nisu objavljeni, automobil teži 1.150 kg, što bi trebalo osigurati prilično živahne performanse.
Kao i većina "edukativnih prototipova", vozilo će najvjerojatnije ostati jedinstveno, iako su komentatori na društvenim mrežama rekli da bi bilo lijepo vidjeti ga u ograničenoj proizvodnji. Nakon završetka ovogodišnjeg tečaja Espera Sbarro UTBM Stylist Prototypist, prototip će biti izložen na Le Mans Classicu od 3. do 6. srpnja 2025.
Do tada možete pogledati fotografije i kratke isječke.