Što se dogodilo s patkama u logu Cadillaca?

Foto: EPA, Cadillac

Mnogi od najprepoznatljivijih amblema u automobilskoj industriji imaju nešto zajedničko - inspirirani su povijesnim obiteljskim grbovima. To i ne čudi, s obzirom na to da su grbovi izvorno služili vitezovima kako bi se razlikovali u kaosu bitke. Sličnu borbu, ali za naklonost kupaca, danas vode proizvođači poput Alfa Romea, Porschea, Ferrarija, pa čak i Cadillaca, ponosno ističući svoje grbove na maskama automobila.

GM-ova luksuzna marka svoj vizualni identitet temelji na grbu Antoinea de la Mothea Cadillaca, francuskog istraživača kojem se pripisuje osnivanje Detroita 24. srpnja 1701. godine. Na tom je mjestu njegova ekspedicija podigla utvrdu Fort Pontchartrain, iz koje će kasnije izrasti američka prijestolnica automobila. Stanovnicima Detroita Cadillac je poznat i po legendi o sukobu s misterioznim crvenim stvorenjem, Nain Rougeom, kojeg i danas simbolično tjeraju iz grada proljetnom paradom za sreću.

Zanimljivo je da gospodin Cadillac zapravo nije bio plemićkog roda. Ime "la Mothe Cadillac" dodao si je sam, a vjerojatno je po vlastitoj zamisli kreirao i grb, uključujući i famozne "patke". No, nije riječ o patkama, već o merletama – mitskim pticama bez kljuna i nogu koje, prema legendi, neprestano lete prema svom cilju.

Tri merlete, kakve su bile na logotipu, simboliziraju Sveto Trojstvo i navodno su označavale da je predak sudjelovao u Križarskim ratovima. Smatrajući da je to previše povijesnog tereta za moderni automobilski znak, Cadillac je 2000. godine odlučio redizajnirati logotip i poslati ptice u povijest.

Od Fordovog neuspjeha do simbola luksuza

Opće je poznato da je Henry Ford osnovao Ford Motor Company, no manje se zna da je, barem neizravno, zaslužan i za nastanak Cadillaca. Njegov prvi pokušaj u autoindustriji, tvrtka Henry Ford Company, bio je na rubu propasti i predviđen za rasprodaju u dijelovima. Ipak, čovjek koji je doveden da procijeni vrijednost imovine imao je sasvim drugačije planove.

Taj čovjek bio je Henry Leland, već tada vlasnik uspješne inženjerske tvrtke. Nakon što je Ford zbog svađe s investitorima napustio vlastitu kompaniju, Leland je preuzeo tvornicu i u njoj pokrenuo proizvodnju vlastitog automobila pod novim imenom. U listopadu 1902. godine, s proizvodne trake sišao je prvi automobil tvrtke Cadillac Automobile Company. Zanimljivo, nije imao logotip - samo elegantan ispis imena Cadillac.

Obiteljski grb Cadillacovih na automobilima se prvi put pojavio 1905. godine. Iako je tijekom desetljeća doživio brojne promjene, njegova stilizirana verzija i danas krasi nove modele.

Među najpoznatijim varijacijama ističu se one s osmerokutnim okvirom iz 1925. i 1926., krilati logotipi iz 30-ih i 40-ih te klasični amblemi s lovorovim vijencem koji su dominirali 80-ih i 90-ih. A mitske ptice? One su sa znaka odletjele 2000. godine i otad im nema ni traga.

Cadillac ima i poseban, agresivniji znak za svoje sportske modele iz linija V-Sport i V-Series. Slovo 'V' odaje počast prepoznatljivim ukrasima u obliku slova V koji su krasili haube automobila nakon Drugog svjetskog rata, a dizajn je upotpunjen bojama s modernog Cadillacovog amblema. Barem onog koji se koristi na modelima s motorima s unutarnjim izgaranjem – električni Cadillaci dobili su jednostavniju, monokromatsku verziju znaka.

Kad smo već kod električnih vozila, spektakularni model Celestiq, vrijedan 340.000 dolara, oživljava još jedan zaboravljeni simbol marke. Riječ je o 'Božici' (Cadillac Goddess), figurici koja se kao ukras na haubi prvi put pojavila 1930. i krasila je automobile više od 25 godina.

Posljednji put je viđena na modelu Eldorado Brougham iz 1959., nakon čega je nestala – sve do sada. Danas se 'Božica' vraća u velikom stilu kao 3D ukras, precizno izrađen od aluminija i elegantno umetnut u stakleni dio prednjeg odbojnika Celestiqa. U unutrašnjosti, pak, dominira kao pozadinski osvijetljena figura na staklenom kontroleru infotainment sustava.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.